• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Celebrating with the golden ratio.

Wangensten

Panerai
Etter at Af Sjodahl og @Palenkovich sa denne klokken fortjener en egen tråd, så må jeg si meg enig.

Jeg har nådd #3000 poster på norske klokkeforumet Tidssonen.no og hvordan feirer vi det best? Jo, med ny klokke selvsagt;) Må jo unboxe her på Klocksnack også. Jeg har vært igjennom en god del klokker i de to årene mine på Tidssonen, i alle prisklasser og merker. Det har vært mange høydepunkter og dette er nok om ikke det høyeste så er den topp tre.

Jeg har vært fascinert av merket i mange år og det er dessverre underrepresentert her i Norge.

Jeg solgte min Patek Philippe Aquanaut for litt over en måned siden og har siden den tid vært på utkikk etter noe nytt. Noe som passet inn sammen med min Audemars Piguet Royal Oak 15300 og Rolex GMT-Master 16710. Valget var ikke så vanskelig, det var vel egentlig kun ett reelt alternativ for min del.

Jeg presenterer: Jaeger-LeCoultre

kqi1CVQ.png


Nå er det vel en del her som allerede vet hva boksen inneholder;)

3BOA9od.png


Here we go!

K6XHEze.png


Det er selvsagt en Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra Thin Tribute to 1931

bP8zmTm.png



Litt tørre fakta må til:
Modellnavn: Grande Reverso Ultra Thin "Tribute to 1931"
Referansenummer: 2788570
Årsmodell: 08/2014
Størrelse: 46,8x27,4 mm
Tykkelse: 7,3 mm
Materiale: Stål
Urskive: Sort med luminerte indeksmarkeringer og visere
Rem: Sort alligator
Spenne: C-spenne i stål
Glass: Safirglass
Funksjoner: Time- og minuttviser og vendbar kasse.

Urverk: Jaeger-LeCoultre in-house 822 med 21 juveler
Tykkelse: 2,94 mm
Deler: 134
VPH: 21600
Opptrekk: Manuelt
Gangreserve: 45 timer
WR: 30 meter

lmFCHaA.jpg



Vi får vel ta en liten historietime også, fordi jeg tror noen trenger dette:p JLC feiret 80-års jubileet til Reverso med denne modellen som kom ut i 2011. Det tar oss tilbake til India vinteren 1930-1931 hvor den sveitsiske forretningsmannen og klokkesamleren César de Trey blir utfordret av engelske offiserer til å lage en klokke som tålte å være på hånden under en Polo kamp. 4. mars 1931 blir altså Reverso kassen patentert av den franske designeren René-Alfred Chauvot. LeCoultre leveret urverkene og Jaeger S.A. laget den vridbare kassen. En sportsklokke er født.

Den selvlærte urmakeren Antoine LeCoultre lagde sitt første urverk i 1833 og Edmund Jaeger etablerte sitt verksted i Paris 1980, i en alder av 22 år. Jaeger og LeCoultre møttes allerede i 1903, men ble ikke et offisielt merke før 1937. Ønsker du å lese mer om historien til Jaeger-Lecoultre så finnes den her.
http://www.jaeger-lecoultre.com/KR/en/luxury-watches/history

Så får vi ta klokken ut av boksen og se hva som skjer.

TuIRbiE.png


m2JLmJM.png


TDnm7Xs.png


aWcRxl9.png


mjFWEIk.png


8xLrn9U.png


KgMz8PC.png


Jeg liker tynne klokker, så 7,3 mm er mer enn perfekt.

YK6pBqs.png


Vi får se hvordan den ser ut på hånden da

XCpQpHH.png


17sDYOi.png


Jeg er veldig glad for å endelig ha et slikt ikon på armen. Har siklet etter en slik i snart 1,5 år. Jeg har hatt Reverso tidligere, men denne er så mye bedre på alle måter;) Jeg håper å få se flere slike, ikke bare Reverso, men også flere JLC. Så slipper vi å se Rolex i hvert ett bilde her på KS:p Så avslutningsvis får jeg vise frem samlingen, og se om Reversoen passer inn.

fWlrqxR.png


Obs, det var visst en Rolex i det bilde gitt:p
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Gratulerer! Det er neste i linje med de tre klokker jeg har meg innstilt på att kjøpe. Så jeg er litt sjalu. Kjøpte du den hos Bjerke? ;)
 

Kakob

Cartier
Har ju redan berömt den här idag, men ett till grattis kan knappast skada! :) Helt galet fin uppställning du har!

Mer JLC åt folket!!!
 
Topp