• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina Attack: Go or No go?

mouqvist

Rolex
Har möjlighet att köpa en NOS Certina Attack ana-digi från en urmakare inkl 1års garanti
Klockan är lite rolig med en ana-digi display, på minussidan är väl storleken (37-38mm?), WR 50m samt den pyttelilla kronan.
Men får jag ett bra pris tycker jag att klockan är intressant.
Någon som vet hur gammal modellen är? Har någon ägt denna modell och kan berätta om den? Vad bör ett rimligt pris vara?

Lånad bild från nätet
image.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Har möjlighet att köpa en NOS Certina Attack ana-digi från en urmakare inkl 1års garanti
Klockan är lite rolig med en ana-digi display, på minussidan är väl storleken (37-38mm?), WR 50m samt den pyttelilla kronan.
Men får jag ett bra pris tycker jag att klockan är intressant.
Någon som vet hur gammal modellen är? Har någon ägt denna modell och kan berätta om den? Vad bör ett rimligt pris vara?

Lånad bild från nätet
image.jpg
Kan ej svara på dina frågor i tråden men kan svara på "titlens fråga": NO GO!
 

Limpas

Cartier
Fin struktur i tavlan med sunburst...





... nej, glöm det. Den där skulle jag inte ha på armen om jag så fick den gratis.
 

Dojo80

Breitling
Attack och 50m... :) Men under 40mm känns nog väldigt litet på armen. Lite retro med digitala siffror dock..
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Nja... Lite rolig och säkert något min elvaåring skulle gilla, men inget för mig i alla fall.
 

mouqvist

Rolex
Kommer troligen att kränka några men...
... Varför skulle man betala 30-40 TSEK för en Bratte Evo när man kan köpa denna för under tusenlappen?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
No-go från mig.
Pris?: billigt som rackarns..

Är det digital/visare kombinerat på tavlan som gäller så finns det ju rätt mycket options
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kommer troligen att kränka några men...
... Varför skulle man betala 30-40 TSEK för en Bratte Evo när man kan köpa denna för under tusenlappen?
Vad menar du? Du får ju jämföra alternativ inom samma prisklass. Sen är det ju ganska stor skillnad på den där tingesten och en Evo.

Billiga ana/digi-klockor finns det gott om. Gillar du den så köp, men jag instämmer med de andra.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Liggandes på nattduksbordet bredvid "Formel 1" sängen så är den ju perfekt. Vidare så slipper man ju elkostnaden för nattlampan, om lumen är bra bra dvs.

Edit: Har lärt mig att smileys bör användas för att på ett bättre sätt få fram undertonen i meddelandet. Nu ser ni att det var med glimten i ögat, iom ovan smiley.

Edit igen: Det dök inte upp någon smiley. Tänkt var en gul hen som blinkar och ler.
I like turtles
 

Mech David

Cartier
Nejdu, den faller nog inte många i smaken inklusive mig själv.
Men det är du som bestämmer. Gillar du den köp den!
Jag skulle kanske ge 1-2k för den.
 

mouqvist

Rolex
Hittade fler bilder, finns fortfarande ingen på forumet som är lika knäpp som jag och tycker att klockan har viss potential
image.jpg


image.jpg
 

SwedishMade

Cartier
Hittade fler bilder, finns fortfarande ingen på forumet som är lika knäpp som jag och tycker att klockan har viss potential
image.jpg


image.jpg

Jag tror bilden i OP gör den fulare än vad den är.

1000 kr eller lite under kan den väl vara värd. Varje gång du tittar på klockan kan du tänka på de 10 000 kr du sparat istället för att köpa en beg. Aerospace.
 
Topp