• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina Chronolympic fr ca 1975. Prisbump

Cougan

Rolex
2-Faktor
Säljer en Certina Chronolympic med d/d från ca 1975. Diameter utan orginalkronan; 43 mm, lugg/lugg; 43 mm, höjd; 14 mm och den tar 22 mm band så den här pjäsen skämtar man inte bort. Urverket är ett automatiskt Certina 674 (modifierat Valjoux 7750). Bilderna är del av objektsbeskrivningen, japp det står Swiss Made på tavlan och ja den är använd. Perfekt tavla och tillsynes helt opolerad med lite repor i glaset, en liten nagg kl 8 och en ding i boetten vid 12, övrigt i ett grymt vintageskick

Klockan är helservad (se sista bilden) av forummedlem/urmakare och den har även fått en ny chronographarm i stål (org i plast).
Amplituden är 307. Med tanke på att den är helservad med ny chronoarm så sätter jag priset till 11k(tidigare 13k) Levereras med grått GT-band och helt nytt tvådelat svart nato.

Retur: Yes, är du nöjd så är jag nöjd.
Jag bjuder på spårbar frakt.
Hojta om du vill ha fler bilder!

IMG_2225.PNG

IMG_2226.PNG

IMG_2232 2.PNG

Skärmavbild 2017-02-20 kl. 14.40.35.png

Tack KS för grymt forum!
 
Senast ändrad:
Topp