• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS-1 Day-Date

Svanen

Omega
Helt otroligt vilket lyft gråa tavlor har fått! Gillar dessa fina skapelser och är själv sugen på en klocka med en sådan tavla. Sjöö Sandström, TH, Certina, FC, Rolex m.m har riktigt snygga gråa tavlor

Din recension var mycket bra vill jag också tillägga ;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Helt otroligt vilket lyft gråa tavlor har fått! Gillar dessa fina skapelser och är själv sugen på en klocka med en sådan tavla. Sjöö Sandström, TH, Certina, FC, Rolex m.m har riktigt snygga gråa tavlor

Din recension var mycket bra vill jag också tillägga ;)
Grått är flott.:)
Lite lustigt att det inte finns fler klockor med gråa tavlor. Lite mer liv i dessa än svarta tavlor och är väl kanske den "färg" som går ihop bäst med alla andra färger (dvs passar till allt).
 

Ponlarsson

Panerai
Har tittat på den tidigare och tycker den är fin, men korset funkar verkligen inte för mig. Tycker det förstör hela klockan.
 

Vicnic

Omega
Har packat upp min Day-date nu där jag tagit några bilder och skrivit en liten text. :)
Källkod:
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-140
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Jag upplever inte heller något problem att blanda ihop visare med korset, enligt mig en bra klocka till bra pris.
 

racksingen

Breitling
Efter några månaders velande har denna tråden satt stopp för det hela. Nu är jag grymt sugen på denna klockan. Har tidigare kollat på bla Tissot Visodate och Tissot Automatic III men inte riktigt fastnat. Att denna är lite mer vattentålig gör en stor del också!

Några snabba frågor om klockan: Går det snabbt och lätt att skifta emellan länk och läderarband?
Var köpte du din? Är klocka.se en bra återförsäljare?
Är klockia.se så mycket billigare som dom får en att tro, vad kan klockan kosta hos en lokal återförsäljare?

Tacksam för svar! ;-)
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Efter några månaders velande har denna tråden satt stopp för det hela. Nu är jag grymt sugen på denna klockan. Har tidigare kollat på bla Tissot Visodate och Tissot Automatic III men inte riktigt fastnat. Att denna är lite mer vattentålig gör en stor del också!

Några snabba frågor om klockan: Går det snabbt och lätt att skifta emellan länk och läderarband?
Var köpte du din? Är klocka.se en bra återförsäljare?
Är klockia.se så mycket billigare som dom får en att tro, vad kan klockan kosta hos en lokal återförsäljare?

Tacksam för svar! ;-)

Jag har köpt en annan klocka från klockia.se jag upplevde inga problem alls, snabb leverans och ny klocka, vad mer att säga. Dock har jag inte varit tvungen att prova deras kundtjänst med tanke på garantiärende eller reklamation, det tycker jag kan vara företags ömma punkt, hur dessa hanteras. Har ingen aktuell prisuppgift på dessa ring och hör med din lokala AD.
Min är också utan veckodagskomplikationen och är nästan till salu.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Efter några månaders velande har denna tråden satt stopp för det hela. Nu är jag grymt sugen på denna klockan. Har tidigare kollat på bla Tissot Visodate och Tissot Automatic III men inte riktigt fastnat. Att denna är lite mer vattentålig gör en stor del också!

Några snabba frågor om klockan: Går det snabbt och lätt att skifta emellan länk och läderarband?
Var köpte du din? Är klocka.se en bra återförsäljare?
Är klockia.se så mycket billigare som dom får en att tro, vad kan klockan kosta hos en lokal återförsäljare?

Tacksam för svar! ;-)
Klart du ska köpa Certinan.:)
Jag har ju bara bytt från läder till länk en gång, minns inte att det skulle ha varit svårare än på någon annan klocka.
Jag köpte min begagnad på Köp & sälj här på forumet, men köpte till länk hos Klockia. Superbra service och snabb frakt. Kolla med Vicnic, han köpte sin gråa med läderband och länk på Klockia.
Angående priset har du en referens här http://www.lindahlsurmakeri.se/klockor.asp?ord=certina day date
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Liknar OMEGA AT Day-date. Känns prisvärd,jag hade köpt den om den funnits med blue dial
 

Vicnic

Omega
Fick Certinan för 5000kr med läderband och länken. Riktigt bra och fin klocka till ett bra pris. Bara att köpa! :)
 

Mattias13

Breitling
Har också tittat på denna ett tag. Riktigt snygg. Om man nu ska den som dressare, är det läder som gäller då?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har också tittat på denna ett tag. Riktigt snygg. Om man nu ska den som dressare, är det läder som gäller då?
Är väl egentligen för stor och hög för att räknas som traditionell dressare (men mycket hänger också på hur stor handled du har). Så visst kan den funka som dressare på läder. Jag har den själv ofta på länk till kavaj. Har jag kostym väljer jag annan klocka, men den skulle inte göra bort sig i det sammanhanget heller.
zegarek-certina-ds-1-automatic-day-date-c006-430-16-081-00-2.jpg
zegarek-certina-ds-1-automatic-day-date-c006-430-11-051-00.jpg
 
Topp