• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina Ds -1 powermatic 80

CCB

Cartier
2-Faktor
Jo "bara" 5000 ex är ju lite mycket för att vara roligt limited. ;)
Jag fastnade för utseendet på klockan jmf med den vanliga modellen.
Förvisso sant, men jämfört med att 90% på jobbet bär parfym-Gant eller Armani så känns det skönt att sticka ut lite i alla fall. Om ett år så blir det Rolex eller Omega som gäller, vi får väl se :)
 

Fryk

Breitling
2-Faktor
Ja men började ju direkt att gå i tankarna om att detta skulle kunna vara ett framtida köp. Bra recenserat!
 

lofgreno

Audemars
Riktigt snygg. Lite ute efter en billigare dressare så tittar på Tissot, Certina och Seiko.
Denna är ju definitivt av intresse. Är dock ute efter vit urtavla... ☺
Men det finns väl på denna modell antar jag.
 

tomle

Breitling
Tack för fin recension!
Jag är i samma sits, ska precis köpa min första "riktiga" klocka. Har siktat in mig på den med anthracit urtavla och brunt läderband men vill även köpa till en metallänk samt svart band i läder. Ska se vad klockia och Tid&Doft kan ge för paketpris, om det går att få med metallänk.
Fast jag är även sugen på https://klocksnack.se/threads/longines-conquest-auto-41mm-4700.65761/, kanske en bra nybörjarklocka den också? :)
 
Topp