Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

certina DS-1

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hjalmiz, 25 februari 2016.

1. Hjalmiz
    Trådstartare

Hjalmiz Torpare

Från:
    Umeå
    Hej

Ville dela med mig av ett fynd jag sprang på nyligen . Certinas DS1 herr parklocka. Dammodelen är 30 mm och herr 39. Dem säljs som par men jag fick tag i endast herrmodellen. Tycker det är en stilig klocka som känns gedigen och rimlig i pris. En toppenfin vardagsklocka. Kan kanske också vara ett tips till present eller instegs-mekaniskt ur. image.jpeg

Couple Watches Certina DS1 Gent & Lady 125th Anniversary Limited Edition 1888 pieces C006.407.11.031.99
    Steel watches with ETA automatic movement, sapphire crystal with anti-reflective treatment, water resistant 100m DS system, folding clasp
    Men's watch:
    ETA 2824 automatic movement, stainless steel case 39 m / m in width, distance between handles 21 m / m, date at 3 o'clock, gray sphere inscribed the 125th anniversary Certina.

Zalath, xHenke, Jens och 2 andra gillar detta.
  2. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Tyckte att den såg riktigt bra ut! Har haft både Certina och Tissot och det är svårt att få mer kvalité för de pengarna!

3. Hjalmiz
    Trådstartare

Hjalmiz Torpare

Från:
    Umeå
    Jag håller med om det Vonhall. Några till mobilbilder för skojskull.
    image.jpeg

image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Bifogade filer:

xHenke och Stefan Elfström gillar detta.
  4. andemannen

andemannen Torpare

Från:
    GBG
    Ser väldigt fin ut! En perfekt vardagsklocka. Du säger att den är prisvärd och jag undrar då direkt hur mycket du fick ge för den? Köpte du ny eller beg.?

5. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Småtrevlig. Dock så lär den gå bort eftersom även damklockan är automat. Jag sticker ut hakan och säger att nästan alla kvinnor tycker bara det är jobbigt med en klocka som stannar om man inte skulle använda den ett par dagar.:blackeye:

6. Hjalmiz
    Trådstartare

Hjalmiz Torpare

Från:
    Umeå
    Gav 3 K för den. Så gott som "ny". Jag gissar att prislappen är rund 6000 i butik. Ja Buckshot, jag hör dig. Min fru är inte intresserad . Därför fick hon ingen klocka heller :)

7. andemannen

andemannen Torpare

Från:
    GBG
    Låter som ett kap!

Mårtenssons ur Brookfield