• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS-2 PH1000

JCE

Cartier
Tjena,
Vad tycker ni att prisbilden för denna kunde ligga på? Ingen servicehistorik men i fint skick som på bilden syns samt orginal länk!
7EFJEJm.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Hehe... jag är kanske fel person att svara, min ligger ute till försäljning nu, för 18 k. Gick en gul på Kaplans i våras för 12, och en annan gul för drygt 19 hösten '15. De som gått på KS det senaste året har annonserats för 18 (gul) respektive 20 (svart).
Make of it what you want. Vill du ha en med proveniens ska Christie's sälja en i slutet på juni från Tektite-projektet med estimate på 10-15 k $.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Kring 20k - jag sålde min här för 18 utan länk . (Gul)Man kan fundera på om det finns anledning för att svarta ska vara billigare eller dyrare. Gul känns mer som den ikoniska färgen på dessa , dock mer svårburet.
 
  • Like
Reactions: JCE

JCE

Cartier
Tusen tack för svaren killar. Jag måste vara lite snabb om jag vill ha den. Åter en gång får man konstatera att detta är ett super forum med all expertis bland medlemmarna.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jäkligt snygg patina och dessutom på versionen med applicerade index, mmm..
Runt 20' skulle jag också säga i Sverige, är det internationellt så är risken stor att säljare vill ha mer.
 
Topp