• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina ds 200m 70-tal med blå tavla

emilarne

Cartier
Säljer denna mulliga 70-talsdänga då den behöver lite kärlek och jag känner inte att den kommer få det av mig..

Vridringen sitter fast.

Kron-bommen på denna är delad , och den har lossnat i "fogen" vilket innebär att man får kronan i handen om man inte är försiktig. En forumbroder som även servat klockan i mitten av förra året skriver så här:
"1. Det sitter en delad bom på på den av någon anledning - det var därför som den delade på sig -sliten! Jag har klämt till "kopplingen" så mycket jag vågar men du bör vara lite försiktig när du drar ut kronan för att ställa tid osv!
Skulle den dela sig i framtiden, så har kopplingen gjort sitt och då rekommenderar jag att du byter till en vanlig hel bom istället (kostar inte många kronor). Dock så hade jag inga problem med att ställa tiden när den gångtestades - ta det bara lite lugnt när du drar ut den i ställ-läge.
2. Iom att hjulet i den automatiska uppdragningen var slitet, så skulle jag även rekommendera att du drar upp klockan genom att låta automatiken jobba= skaka den - dra inte upp den med kronan!
Mekaniken i detta verk är sådant att du drar runt rotor osv när du drar upp den manuellt = stora onödiga belastningar som sliter!
Har bommen delat sig så är det nog bäst att montera dit en ny!
Bezeln har jag verktyg till men vågar mig inte på det jobbet då det är överhängande risk att den skadas vid demonteringen!"

Retur om skicket inte är som beskrivet.
Eventuell frakt betalas av köparen, jag finns i uppsala/stockholm för f2f
Sätter pris i detta skick till 2000:- kan diskuteras

IMG_3566.JPG
IMG_3565.JPG


IMG_3557.JPG
IMG_3562.JPG
IMG_3559.JPG
 
Topp