• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Certina DS action diver (blå, automatisk)

Andyrew

Cartier
Hej,
Det är dags för min Certina DS action att vandra vidare, trots att den har varit i min ägo relativt kort tid är det dags att den får en ny ägare och mer handledstid.

Tekniskt:
Urtavla Blå
Glas Safirglas
Diameter 43 mm (balanserad storlek, känns något mindre)
Tjocklek 12 mm
Vattentät 200 m
Automatverk - ETA 2834-2

De flesta som är bekanta med DS action Divern brukar beskrivas den som en bra instegsdykare och bra första klocka. Klockan är i gott skick, den är stämplad 2013-12-10 och länken har därmed fått en del swirls men inget allvarligt, bruksskick kort sagt. Boetten/bezeln och glaset är i finfint skick och inga tydliga repor. Titta på bilderna och bedöm själv. Jag har burit klockan nästan dagligen sedan jag köpt den men har nu köpt nytt och den har därmed fått ligga i lådan. Klockan går förvånansvärt bra, tidigare ägaren mätte tidsavvikelsen till 0,1 sekund/dygn vilket låter nästan för bra att vara sant. Själv har jag inte mätt tidsavvikelsen utan nöjt mig med att jag knappt behövt ställa om den alls. Klockan säljs fullset, inklusive originalägares kvitto samt cert/box/manual etc. Klockan och jag finns i Stockholm, F2F föredras någonstans i innerstan. Swish/banköverföring accepteras. Kan även skickas om det önskas - efter mottagen betalning. Har du några frågor/funderingar - PM:a!

Ber om ursäkt för de halvkassa (inte särskilt säljande) däremot så kan man tydligt se skick på länk och bezel/boett. Önskas fler bilder PM:a. Återkommer med en bild på box etc.
Prisidé: 3500 kr är ett enligt mig i allra högsta grad rimligt pris - inga lowballs tack. Har du en bättre idé kan du alltid PM:a.

edit: @Andrée Varg ping, saxade lite teknisk info av dig och allmän inspiration - bock

Tack KS för annonsplats.

Kamera 5.jpg

Kamera 2.jpg
Kamera 6.jpg
Kamera 7.jpg
 
Topp