Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Certina DS Action Diver Ej centrerad bezel

Diskussion i 'Diskussion' startad av kimn1904, 22 december 2015.

1. kimn1904
    Trådstartare

kimn1904 Torpare

Tjena forumet
    Fick idag hem min första "riktiga" klocka. Förväntansfull som jag är packar jag upp och känner på klockan och märker att bezeln ej är helt centrerad.

Mina frågor är, tycker ni det är något att bry sig om? Är detta vanligt? Kan jag få en ny om jag vill? Känns ju inte som ett jätteproblem men ändå störande när man är petig av sig.

Svårt att få till bra bilder med mobilkamera men gjorde mitt bästa.

Tacksam för svar!

Bifogade filer:

Chuck gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Borde väl gå att fixa genom att ta bort bezeln och centrera om insertet? Hur mycket spel finns det mellan klicken?

3. tomva1

tomva1 Bonde

Njae känns väl inte helt ok va? Jag hade stört mig på det, gör du det så tycker jag absolut du ska höra av dig till stället där den inhandlades. Fin klocka annars, gratulerar!

Knugen gillar detta.
  4. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    ej acceptabelt ,

5. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Kontakta säljare och kräv justering eller nytt ur. Tror inte du klarar att ha klockan på detta viset.
    Dessutom har du rätt att kräva ett perfekt ur om du köpt det nytt.
    Det är ju tråkigt att vänta på fix men nödvändigt om du skall bli nöjd.
    Passa på att kolla gången också. Är den inte inom specifikation så reklamera även detta.
    Lycka till!

6. Omega87

Omega87 Bonde

Från:
    Eslöv
    Självklar reklamation. Certina skall vara kvalité!

7. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Skulle störa mig, är ruskigt anal när det kommer till just detta.
    Sålde min bronsare till min mindre nogräknade bror just pga detta.

8. Wiliamo

Wiliamo Präst

Lämna in den, borde inte vara några problem. Att justera ett bezel går fort. Håller dessutom med @BluesmanV8, passa på att kolla gångavvikelsen. En kompis DS Action Diver plussade 25 sekunder per dygn och detta blev självklart åtgärdat och kompenserat. Certina är för övrigt riktigt bra, ett utmärkt val av första klocka!

Senast ändrad: 22 december 2015
  9. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Hur liten den där skevheten är, kommer den ändå alltid att irritera dig så självklart skall du reklamera denna klocka.

10. Chuck

Chuck Friends of KS

Butterknife and 4 pints should do it :D

11. Taxman

Taxman Friends of KS

Tycker du ska be säljare fixa det. Börjar man störa sig på en sån grej är det svårt att släppa.

12. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Inte ens nån Rolle jag ägt har klickat sig exakt rätt. Ganska vanligt oavsett prisklass. Jag brydde mig fem minuter, sen fanns det viktigare saker att tänka på. ;)
    Men fixa det om du stör dig. Det behöver du inte byta klockan för. Lätt fixat för en urmakare eller någon händig.

Rivalen, Ninen79 och Eurenius gillar detta.
  13. Taxman

Taxman Friends of KS

Jag brukar inte vara så petig men många här blir ju helt tokiga om det inte är centrerat. :D

JensBP gillar detta.
  14. christian-h

christian-h Biskop

Precis. Utav de fem Rolex Submariner som jag har haft har bara en varit precis på f-håret. Det är ett icke-problem om du frågar mig.

Rivalen, Ninen79 och JensBP gillar detta.
  15. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Ha! Rolle...
    Rätt ska vara rätt. Inte acceptabelt på en Breitling i alla fall. :)

Man har ju dock olika krav på sin leverantör.

JensBP gillar detta.
  16. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Haha inget sånt hat. ;)
    Det har väl inte varit fel på glasringarna i sig, utan det är väl bara att anpassa inserten lite? Tror jag. Jag har som sagt aldrig brytt mig om att få det åtgärdat.

Eurenius gillar detta.
  17. Knugen

Knugen Borgare

Från:
    031
    Hade tänkt på det varje gång jag kollat på den... Reklamera! :)

18. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Precis, inget hat. Bara det är anpassat rätt från början så blir det bra. ;)

JensBP gillar detta.
  19. Båtkocken

Båtkocken Friends of KS

Från:
    Alberget 4A
    Så slipper man dra på sig terminalglasögonen..

cad.jpg

JLW gillar detta.
  20. donnie

donnie Borgare

Att du ens noterar avvikelsen:)

21. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Samma här, ingen av de två tt subc jag ägt har heller varit exakt.

Plocka undan kameran och använd klockan. Gå på en GTG i framtiden så kan någon vänlig stjäl sen bara klicka loss bezeln och centrera den. Tills dess se det som en charmig detalj. Jag hade i alla fall inte orkat strula.

christian-h och JLW gillar detta.
  22. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Min sub centrerar inte helt hundra heller. Går ju dock att vrida tillbaks den lite i "friläget". Svårt att förklara men lite som ett halvt klick bak när man klickat ett klick fram.

Chief gillar detta.
  23. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Ungefär som på min U1. Är där ibland - när jag läser sådana här trådar - och vrider runt ett varv för att se om det blir annorlunda. Men sitter inte övre hörnen på 12index ocentrerat jämfört sekund 59 och 01 markeringarna? Aningen innerkant på 01 och aningen ytterkant på 59. Jag skulle nog fundera på om det syns tydligare om bezel 60 markeringen är helt i sync med tavlans 12 markering? Kollade nu - samma på U1 fast åt andra hållet.

24. kimn1904
    Trådstartare

kimn1904 Torpare

Tack för alla svar!
    Var igår kväll helt 100 på att jag skulle reklamera klockan, men idag så slet jag av plasten på klockan och bestämde mig för att leva med felet tills jag tar mig till en urmakare och får det fixat :)

tomva1 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield