• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS Action

Har nu bestämt mig för att inhandla en Certina men har lite funderingar. Vilken ska man ta välja av den silvriga eller titanium och vad är skillnaden på dom 2 bara vikt och färg?
Är det någon här inne som äger en som kan ge lite feedback, är det bra tyngd i den, sitter den skönt och är strapet gediget?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Testa en titanium ds action som min kompis inhandlade, verkligen inget att rekomendera!!
 

Camo00

Patek
Impulsköpte en DS First här förra veckan, i stål och på länk. Den är riktigt välbyggd, länkbitarna har bra passform och den är tung och stadig, säkert 180 gram på rätt kort länk. Mycket nöjd med kvaliteten...
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Inget nytt men jag har stålversionen på mig nästan varje dag och den känns som tidigare sagt väldigt välbyggd. Har även testat titanversionen och den känns som plast rent ut sagt. Du kommer inte ångra dig om du köper stål.

Antar att du sett den nya blåa? Riktigt läcker. Den skulle jag satsat på om jag skulle köpa idag
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag känner inte till klockias sortiment men om de säljer Certina så kan de säkerligen få fram den. Den kom nu på Basel så den kanske inte har kommit ut till alla handlare än. Mer info på Certinas hemsida

bild:
certina_ds_action_diver_blue.jpg
 

Smulan

Rolex
Har haft stålisen ett tag och det är ett mycket väbyggt ur. Några minus, litet datum och något mainstream design, halvbra lume. Ruskigt prisvärd klocka iaf!
 
Topp