Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes Certina DS, N2, Quartz

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av OSKEEER, 20 januari 2016.

1. OSKEEER
    Trådstartare

OSKEEER Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej,

Till salu är min fyrkantiga Certina DS, N2 Quartz.
    Inköpt våren 2015 på auktion och knappt använd sedan dess.

Vet tyvärr inte så mycket om klockan.
    Klockan har en del repor, främst på länken och tyvärr på utsidan av bandhornen (integrerad länk)
    Bandstiften sticker också ut lite på varsin sida (nedre delen av klockan sticker bandstiftet ut på vänster sida, och övre delen av klockan sticker bandstiftet ut på höger sida) - se bilder på detta.

Klockan tickar på bra och det har inte varit några problem med den sen jag köpte den för lite mindre än ett år sedan.
    Datumet byts som det ska vid 12. (datumbytet påbörjas runt 11, och sker helt vid 12)

Länken sitter lite löst på mig som har ca 16-17cm handled, och i låset på länken sitter en fjäder som gör att länken kan stretchas ut.
    Låset på länken är lite trögt att få upp men låser annars fint.

Se bilderna, jag har markerat de repor/skavanker som beskrivits i texten ovan.
    Retur ok inom 24h från mottagande på köparens bekostnad.
    Pris: 450kr+ valfri frakt.

2.JPG 4.JPG 5.JPG 6.JPG 7.JPG 8.JPG 11.JPG 13.JPG 14.JPG 15.JPG

Klock man, Stroboman, sockersmulan och 1 annan gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps