• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS Podium chrono

Svenzon

Breitling
Hej!
Ny på forumet här och nu år det dags för första seriösa klockköpet.

Är väldigt inne på en Certina DS Podium chrono och har lite frågor kring den.
Äger en Gant Park Hill klocka just nu som jag inte alls är nöjd med (var inte så insatt när jag köpte den). Läderbandet på den har slitits väldigt mycket på två år och det ser inte alls bra ut. Jag är väldigt rädd om mina saker så jag har tagit det försiktigt med den.

Jag undrar lite hur läderbandet på Certinan skiljer sig jämför med den på Gant:en? Hur är hållbarheten?

/Svenzon
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Om du bär samma läderband varje dag under två år så kommer det bli slitet och sunkigt oavsett tyvärr. Du kan alltid byta band och variera mellan flera. Men Certinas lär hålla något bättre än Gant klockans.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Mycket trevlig klocka för pengarna men, som vi brukar säga här, köp den på länk för ett par hundringar till. Väl investerade pengar. Vill du sen växla med läder finns det hur mycket som helst att välja på och du kan säkert pruta dig till ett bra läderarmband i samband med köpet. Lycka till!
 
Topp