Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

certina ds podium mått

Diskussion i 'Diskussion' startad av shark, 15 februari 2015.

1. shark
    Trådstartare

shark Torpare

hej jag ska köpa en certina ds podium titan från butik men undrar över måtten är det dam mått ? eller lagom? här kommer dom tack på förhand !

Diameter-43 mm
    Tjocklek- 14 mm
    Armbands bredd -19 mm
    armbandslängd 21 cm

2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Det är inte dam mått.

I och med att du frågar, är du möjligtvis Arnold Schwarzenegger :)

3. Noami

Noami Friends of KS

Hej och välkommen!

43mm är långt ifrån ett dammått, om det nu finns någon standard för sådant. Sen är det svårt att säga om det passar dig eller inte, det är lite av en smakfråga. Testa och känn efter.

4. shark
    Trådstartare

shark Torpare

tack glömde skriva att det är från e-butik:facepalm: okej tack för snabba hjälpen jag får helt enkelt ta hem och testa men då vet jag att det inte kommer se klent ut jag är nybörjare med klockor bara haft parfymklocka så jag har inte så bra koll men vad betyder
    Kaliber ETA 251.262

5. Spindel

Spindel Biskop

Det betyder att urverket är ett ETA av typ 251.262. Jag kan dock inte bidra med mer detaljer om just det urverket. Finns säkert någon på forumet som är en fena på ETAs urverk och kan berätta mer.

EDIT:// jag kan nämna att ETA är bland de största (störst?) urverkstillverkarna och som ägs av Swatch.

6. JaTack

JaTack Friends of KS

Urverket är inget att klaga på. Har verket på handleden för tillfället och kan rekommendera det. Vad jag vet så är Podium en bra klocka :)
    Hur stora handleder har du?

7. shark
    Trådstartare

shark Torpare

tack för hjälpen grabbar ska nog gå vägen slänger ut en bild när den har landat på min arm så får vi bedöma =)

8. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

Kul att se vilken klocka det blir. Har själv en podium gmt chrono som jag är grymt nöjd med!

shark gillar detta.
  9. shark
    Trådstartare

shark Torpare

blev en annan än jag tänkt mig men dock så känns det som jag har lite problem med vikten lite för lätt men man vänjer väll sig =)

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield