• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS värt något?

rolex84

Omega
2-Faktor
Hej!
Undrar om någon vet mer om denna?
Modell, värde? Värt att byta glas och fixa till?

Vad jag vet:
Automatisk, 35mm utan krona
IMG_0079.jpg
IMG_0081.jpg
IMG_0083.jpg

IMG_0082.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Ja vilken läckerbit!

Svårt att se skicket på tavlan men ca 800-1000kr på Tradera som den är nu. 2000-3000kr när den är servad och glaset bytt men då är tavlans skick helt avgörande.

Finare än så här kom de inte. :happyhappy:
 

Martin Lovasz

Audemars
Värt att fixa till? absolut, nytt glas och fungerande skick, 1000-1500:- skulle väl gissa på tidigt 60 tal, brukar det inte stå automatic på dom om det är det .
Ja det stämmer så detta är med manuellt uppdrag och då lite mindre värd så 1500kr är för 25-65 automaten. Det är även andra generationen av den första DS så i finns förmodligen ett vanligare Certina verk som 25-66 men kan vara 25-36.

Tack för infon! Blir kanske till att sälja...
Du kommer göra en Certina älskare mycket glad.
 
Senast ändrad:

rolex84

Omega
2-Faktor
Värt att fixa till? absolut, nytt glas och fungerande skick, 1000-1500:- skulle väl gissa på tidigt 60 tal, brukar det inte stå automatic på dom om det är det .

Tack för det.
Efter googlat en del så frågade jag mig själv det med... undra varför det inte står? Den tickar fint efter man dragit upp den och den håller tiden fint..
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Värt att fixa till? absolut, nytt glas och fungerande skick, 1000-1500:- skulle väl gissa på tidigt 60 tal, brukar det inte stå automatic på dom om det är det .
Tror det är en manuell, de automatiska brukar väl ha vågor runt sköldpaddan om det inte är de riktigt tidiga helt utan sköldpadda.
 

Martin Lovasz

Audemars
Fin!

Gick en svarttavlad med datum på tratten för runt 1000:- för ett tag sedan.

http://www.tradera.com/item/190111/266201336/certina-ds

Tycker själv den utan datum är finare så du bör kunna få minst det om du vill sälja. Ser fram emot att se den på köp & sälj då jag själv är sugen! :)
/Felix.
Den som köpte det har mycket arbete framför sig. Visarna ser lite udda ut så jag undrar om de är original och den saknar sekundvisaren, därtill är kronan inte original. Ett fint glas och tavlan är nog vad som gjorde att den gick för så mycket.

Det visar att kan man bara lära sig byta glas så kan man göra pengar på gamla klockor utan att göra något mer.
 
Topp