• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS2 Auktion för BCF

jabla

Sarlacc
Slänger ut min vintage Ceritina DS2 i en auktion till förmån för klocksnacks insamling för BCF
Klockan är välanvänd men genomgången av @eriksson850 och fick då bytt packningar, fjäder samt glas.
Kommer på en noggrant rengjord flexlänk och frakt i postens gröna ingår.

Tänkte att vi startar med ett utropspris på 300:-

WP_20151128_007.jpg


Auktionen pågår till midnatt måndag (23:59:59)
Bjud här i tråden.

Lycka till!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag kommer att ta hem det här eftersom ni andra snåljåpar;

1. Inte har insett DS2-ans storhet

2. Är snåla och inte vill ge BCF mer pengar


Eller?

:cool:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag justerade slutbudet till 888:- för att ligga i linje med höjningsstegen, som jag missade först.

Ser fram emot paketöppningen. Certina är ett av mina tre favoritmärken tillsammans med Omega och Casio. Det började när jag var runt tio och en av de äldre grabbarna som körde Volvo P1800, spelade hockey och var min idol hade en Certina. Jag har också en DS Action idag. Blir kul med en äldre Certina också.

Superbra initiativ av @jabla och @eriksson850 Och tack till @Scaramanga som provocerade mig att bjuda över honom. Men nog borde väl ett sådant här initiativ ge mer än 14 likes i startinlägget? Jag menar, det är ju bara en fjärdedel av vad man får om man visar en bild på en Rolex och ölglas. Missförstå mig rätt nu. Inget fel alls att gilla fina wristshoots, men detta borde uppskattas mer.

Jag ska däremot inte ha några likes för detta. Jag har fått köpa en fin klocka till bra pris tack vare jablas och eriksson850:s uppoffringar.

Än en gång tack till er.

haha, jag budade och betalade 750:- för en trasig ds2´a utan sekundvisare på tratten igår :D
(dock automat men ändå)

Bra budat @Babinus
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag är glad att du inte budade på den där Omega Seamaster Piloten i somras. Du vet varför. Jag såg ju din på en spisplatta för ett tag sedan. Superfin. Tänk om jag också kunde fixa klockor. Skönt att nu få en klocka som är genomgången av självaste Tintin. Tur att inte herr Mitsuhirathu lyckades göra dig galen med det där giftet i albumet du tagit profilbilden från.

Den klockan var dock mest @McGyver s förtjänst, utan hans slipning av boetten hade den inte blivit så fin. :)
 
Topp