• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS2 HAQ på gummi, en liten paketöppning

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det har ju tidigare varit paketöppning av Certina DS2 på länk men den finns även på ett i mitt tycke snyggt och högkvalitativt gummi. Perfekt som beater med kvartsverk som diffar +- 10 sekunder om året, bara lägga i lådan och plocka fram när man vill bespara dyrgriparna från slitage/rån eller vad det nu månde vara. Klockan har inte skruvkrona men 100 m torde räcka till plask i poolen.
20160208_182648386_iOS.jpg

Inte så särskilt spännande, ett garantikort i plastat papper och en manual lagom stor för Tummelisa.
20160208_182710374_iOS.jpg

Nu börjar det lika något. Klocklådan är förmodligen i någon styvare form av kartong med ett överdrag men den känns trevlig med skarpa kanter och en behaglig tyngd.
20160208_182728619_iOS.jpg

Tada! Härligheten på ett svart gummiarmband.
20160208_182742547_iOS.jpg

Härligt svartbrun tavla.
20160208_182828147_iOS.jpg

Den klassiska Certina-sköldpaddan. Notera att gummit är sytt med riktig tråd. Det hade jag inte förväntat, även om klockan på gummi iofs kostade lika mycket som på länk...
20160208_182945629_iOS.jpg

Sedär! Sitter ju som ett smäck! Gummit är riktigt bekvämt och känns förtroendeingivande, upplever att gummit håller mycket hög kvalitet.
20160208_182955163_iOS.jpg

Syns inte riktigt på bilden men "hållaren" närmast låset hålls på plats med hjälp av gummistoppar på sidorna av armbandet, trevlig detalj som förhoppningsvis skyddar hållarna från att glida runt hit och dit.
20160208_191859080_iOS.jpg

Och så avslutar vi med en tyvärr inte särskilt skarp närbild. Att vara stadig på handen med en iPhone är inte alltid det enklaste :(

Hoppas att någon uppskattar denna lilla paketöppning :)

Urtavla Svart
Glas Antireflexbehandlat Safirglas
Diameter 41 mm
Tjocklek 13 mm
Boett Rostfritt stål
Boettfärg Stål
Armband Gummi
Armbandsbredd 22 mm
Vattentät Ja
Klassifikation 10 ATM - 100 m
Urverk Analog Quartzverk
Kaliber ETA 251.264 CEN PRECIDRIVE
Datum Ja
Tidtagning Ja
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Häftigt med gröna visare. Grattis till klockan. Lite mer tekniska specifikationer och så kan jag rekommendera så att tråden uppfyller paketöppningskriterierna...
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg klocka som verkar jävligt ball med det quartz verket! Kan inte begripa att inte fler klocktillverkare använder sig utav dessa lite vassare quartz verk än standard varianterna?? Så mycket dyrare är dom inte!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ja det är en fröjd att se cronon gå! ;P

Vilken modell hade du tidigare?
När menar du? En annan användare hade paketöppning av samma klocka på länk :) En gång i tiden har jag haft Certina DS Podium (min första "riktiga" klocka), men annars har inte denna klocka ersatt något annat. I övrigt får 114060 mest handledstid.
 
När menar du? En annan användare hade paketöppning av samma klocka på länk :) En gång i tiden har jag haft Certina DS Podium (min första "riktiga" klocka), men annars har inte denna klocka ersatt något annat. I övrigt får 114060 mest handledstid.

Aha, jag tolkade det som om du hade en till! :p

Jag har den röda på läder, men jag är väldigt sugen på länken till då lädret är lite mjeeeeh, och det vore skönt att kunna blöta ner sig med klockan på.

Min klocka går i skrivande stund förövrigt ca 0.5 sekunder efter fröken ur, 1,5 månader efter att jag sist ställde den
 
Topp