Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Certina eller Tissot?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jesper Fredson, 10 augusti 2013.

1. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
  2. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    JAG skulle valt Certinan lätt. Tycker den är riktigt snygg och har alltid gillat Certina som "budget" märke.

3. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Har en breitling headwind redan så tror jag är lite mer sugen på en dressad! Fast den blå certina är jävligt snygg

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vet av erfarenhet att Certinan är mycket pang för pengen.

Wii gillar detta.
  5. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Jag hade en svart innan som jag sålde till min pappa, så bag vet att det är bra klocka för dom pengarna! Den blå är som sagt väldigt lockande

6. JayJay

JayJay Biskop

Ähhh har du redan haft den ska du ju naturligtvis testa ngt nytt. Kör på Tissot.

7. Kim Jakobsson

Kim Jakobsson Torpare

Tyckte tissoten var skitful om jag ska vara ärlig. Plottrig och för vit. Jag hade valt certinan, snygg, enkel och bra kvalité.

8. jandan

jandan Friends of KS

Jag är mycket nöjd med min blå Certina, IMHO är den mycket snyggare än den Tissot som du länkade till.
    Lycka till med ditt val, vilken av de två du än väljer!

9. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Certina....

10. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Certina.

11. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Certina och Tissot är enligt min mening väldigt lika ur kvalitetssynpunkt. Jag använder bla Tissot. Men frugan har en certina. Kan väl i ärlighetens namn säga att designavdelningen på Tissot har slackat till sig på senare tid. Enbart av den anledningen säger jag certina.

12. Emil

Emil Borgare

certinan är populär, lättsålda också ifall du tröttnar!

13. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Jag köpte den svarta Certinan för lite sedan, och är grymt nöjd med den, så den rekommenderar jag starkt!

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Av de två: Cetrinan utan att blinka. Tycker versionen med grå urtavla är snyggast.

15. Crowolf

Crowolf Guest

Certinan.

16. bogw

bogw Torpare

Har själv Certinan i stål, tvärtemot tidigare talare så föredrar jag stålversionen framför varianten i titan. Gärna titan men i så fall med svart urtavla och inte grå. Tycker rent allmänt att Certina har lite mer "klassiska" klockor medan Tissot har moderniserat de lite väl mycket. För mig känns Tissot mer racing och Certina mer dykning. Jag föredrar dykning :). Men det är bara min uppfattning och det jag tänker på direkt när jag tänker på märkena. Hade tidigare en Certina DS-3 som jag tyvärr bytte bort (ångrar djupt) tillsammans med en Tag Heuer 2000 mot en Omega SM Bond, Certinan i tråden går lite åt det hållet men inte fullt ut.

17. HolyCrap

HolyCrap Bonde

Röstar också på Certinan, har den själv och den är riktigt grym. Den blå tavlan är dessutom galet snygg, så finns inget att tveka över.

Mårtenssons ur Brookfield