• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina eller Tissot?

Jag hade en svart innan som jag sålde till min pappa, så bag vet att det är bra klocka för dom pengarna! Den blå är som sagt väldigt lockande
 

jandan

Panerai
Jag är mycket nöjd med min blå Certina, IMHO är den mycket snyggare än den Tissot som du länkade till.
Lycka till med ditt val, vilken av de två du än väljer!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Certina och Tissot är enligt min mening väldigt lika ur kvalitetssynpunkt. Jag använder bla Tissot. Men frugan har en certina. Kan väl i ärlighetens namn säga att designavdelningen på Tissot har slackat till sig på senare tid. Enbart av den anledningen säger jag certina.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Av de två: Cetrinan utan att blinka. Tycker versionen med grå urtavla är snyggast.
 

bogw

Breitling
Har själv Certinan i stål, tvärtemot tidigare talare så föredrar jag stålversionen framför varianten i titan. Gärna titan men i så fall med svart urtavla och inte grå. Tycker rent allmänt att Certina har lite mer "klassiska" klockor medan Tissot har moderniserat de lite väl mycket. För mig känns Tissot mer racing och Certina mer dykning. Jag föredrar dykning :). Men det är bara min uppfattning och det jag tänker på direkt när jag tänker på märkena. Hade tidigare en Certina DS-3 som jag tyvärr bytte bort (ångrar djupt) tillsammans med en Tag Heuer 2000 mot en Omega SM Bond, Certinan i tråden går lite åt det hållet men inte fullt ut.
 

HolyCrap

Omega
Röstar också på Certinan, har den själv och den är riktigt grym. Den blå tavlan är dessutom galet snygg, så finns inget att tveka över.
 
Topp