• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina Multi-8, full set, nytt batteri, tät 100m. Bytes Bump

Case

Panerai
Multi-8'an får gå till försäljning. Jag älskar den här klockan, men trots idogt försökande kommer jag inte överens med 42mm.

Byten är också OK. Någon Tusing upp kan funka. Måste vara en klocka med bra länk. Är ute efter en sportklocka i liknande stil eller dykare. Max 40mm.

GMT funktion gillar jag skarpt. Vintage ok om det är en rejäl pjäs. Gillar Seiko, Citizen och micromärken. Speedbird III och Armida A9 är av intresse.


image.jpeg


Det är den rostfria varianten med den mer klassiska tavlan. Antireflexbehandlingen är bland de bästa jag sett. Glaset försvinner helt och den mattsvarta tavlan skimmrar lite i soljus. Avsaknaden av sekundvisare ger ett modernt, avskalat uttryck plus att man slipper hoppandet iom att det är en quartz. Boett och länk är ett mycket gediget bygge, överlag upplevs den som en mycket dyrare klocka än vad det är. Skicket är gott, en del hairlines men inga större åkommor. Glaset är repfritt.

Den digitala displayen visar två tidszoner (man kan med några enkla knapptryck få visarna att sälla om mellan dessa), har tidtagare, timer och två alarm med ljud eller vibration samt datum som kan visa år eller vecka, vilket jag finner rätt praktiskt.

Jag lägger upp en bild, om någon är intresserad kan jag skicka fler.

Priset sätter jag till 2800kr + frakt (nytt batteri och trycktest vÄrt 300kr nyligen utfört) Finns i stockholm för F2F. Retur om vi gör upp om det innan.

MVH/ G
 
Senast ändrad:
Topp