• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Certina Rado Diamaster

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hej

Säljer en damklocka som frugan fått i gåva av mig för ett par år sedan.
Den får för lite handledstid så tänkte sälja den nu.


Det är en mycket ovanlig Certina Rado Diamaster, finns en del att läsa om modellen här:
http://www.vintagecertinas.ch/en/diamastereng.html

Har aldrig sett en likadan, så den är mycket unik.

Lite fakta om klockan nedan:

Material: Boett av Volfram (Tungsten) i princip omöjligt att repa, stållänk.
Glas: Safir
Ref: 561.1203.31
Urverk: Automatiskt Certina, manuellt uppdrag, quick set datum samt hackfunktion.
Funktion: Har ej mätt upp den nyligen men den går mycket bra, när jag köpte den för ca 2 år sedan så var den trycktestad och gången testad samt genomgången ( Köpte den av en urmakare )
Skick: Mycket fint, eftersom boetten är gjord av volfram så går det nästan inte att repa den som sagt och jag tror inte jag sett en enda repa på den, knappt några på länken heller, i väldigt fint skick, speciellt med tanke på åldern.
Mått: ca 26x32 mm utan krona

Pris: 2500 kr skickat
Byte: Mot annan damklocka som kan passa frugan, kom med förslag.


Bilder jag hade sedan gammalt i telefonen, kan ta nya om något speciellt efterfrågas:









Mvh
 
Topp