• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina SuperPH

Calle med C

Panerai
Väldigt intressant läsning för en som är svag för dykning och vintage! Tusen tack!

Tyvärr äger jag ingen av ovanstående härligheter (än?)!

Guldstjärna i kanten, Weasel!
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trevliga ur dessa Certinor!

image-jpg.68883

https://klocksnack.se/threads/certina-ds-2-super-ph500m.29587/
https://klocksnack.se/threads/dåligt-med-udda-mögeldykare-på-forumet.15330/page-9#post-601142
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Slänger in lite alternativa bilder på min senaste kärlek, då skicket på denna brutaldykare, är åt det lagom mögliga hållet, vilket jag iofs gillar, men skulle nog ändå vilja "luma" visarna. Alla tips om vem man vänder sig till för ett sånt jobb mottages väldigt tacksamt!

Löjligt svettig den där! Går det inte att hitta ersättningsvisare om man nu ändå ska mecka?
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Slänger in lite alternativa bilder på min senaste kärlek, då skicket på denna brutaldykare, är åt det lagom mögliga hållet, vilket jag iofs gillar, men skulle nog ändå vilja "luma" visarna. Alla tips om vem man vänder sig till för ett sånt jobb mottages väldigt tacksamt!

Om du kan tänka dig att skicka den till England är ju James Hyman känd för att vara jäkligt duktig. Sen tycker jag mig ha sett en del bra jobb av han som har Farfars klocka också om du vill testa någon lokal.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Kan någon förklara varför vissa Super ph1000m hade romerska svärd-visare (timmen) och andra raka visare på både tim- och minutvisaren? Har en med raka och tycker ändå de är liiite snyggare.
21czfk4.jpg

vs
833e785adfb9297d59dd48eb4b0914e2.jpg

Sekundvisaren är väl lite roligare på den här iofs!
De flesta har ju svärdvisare, men jag tror att det kanske gick till som hos en del andra tillverkare på den gamla goda tiden; man tog det som fanns på hyllan. Alternativt har de fått rak visare vid service.
Min gamla som numera bor hos @Guillbert har också rak timvisare. Svärdvisare i allmänhet är coolt, men på den här klockan håller jag med om att raka är snyggare!
IMG_9283.JPG
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
En äldre kollega som jobbar lite extra, egentligen pensionär, glider in med denna idag!!! Han säger att han köpte den ny för ca 600-700kr, med tillägget; "det var mycket pengar då men jag höll på med dykning så jag ville ha något rejält". Nu tar har fram den när batteriklockan har stannat! :) Tydligen aldrig servad men tickar på ändå.

Vilken grym patina!!!
IMG_3327.JPG
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
En äldre kollega som jobbar lite extra, egentligen pensionär, glider in med denna idag!!! Han säger att han köpte den ny för ca 600-700kr, med tillägget; "det var mycket pengar då men jag höll på med dykning så jag ville ha något rejält". Nu tar har fram den när batteriklockan har stannat! :) Tydligen aldrig servad men tickar på ändå.
Vilken grym patina!!!
IMG_3327.JPG
Grym klocka och kul historia!
Tack för att du delar:)
 
Topp