• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chanel 12

Xalle

Audemars
2-Faktor
Det är inte ofta man ser dessa... Vad tycker KS?
bb32280f33248bc18809d6493ad32958.jpg
118fa942ed2a933cb0c9355b81527b0a.jpg
En lite rolig historia med denna klocka till min vän är att den ända ADn i den kungliga huvudstaden trodde detta var en fake C12.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Som Holmqvist nämner så tycker jag inte heller om dessa kapade siffror.
Ingenting för mig.

Hur ser Chanels klockhistoria ut?
Det första som jag kommer att tänka på är ju parfym..
Men med tanke på vad ett exemplar kostar så lär det vara någonting mer än just en "parfym klocka".
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nu kände jag mig tvungen att läsa på mig:

Superleggera is an automative throwback term from the 50s which means super light in Italian. Of note, the Lamborghini GT350GTV and Aston Martin DB4 were famous supperleggeras with ultralight bodies with compositions from exotic materials such as aluminum and magnesium.

Made of ceramic and created by Jacques Helleu, this matt-finish timepiece has a sand-blaster watch case and a rubber band. Just like the cars it was designed to represent, the Chanel J12 Superleggera is strong, lightweight and uber masculine.
Source: Chanel
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Googla lite och hittade att det är ett COSC-Certified ETA 2892 urverk.


De har åxå finare grejer att bjussa på i sina klockor.

"CHANEL's partners include the Manufacture ETA, whose movements are among the most reliable in all Swiss watchmaking.

CHANEL also works with prestigious Swiss Manufacturers to develop new movements:

• The CHANEL RMT-10 movement, exclusively designed for CHANEL by Renaud et Papi Manufacture (APRP SA).
• The AUDEMARS PIGUET self-winding movement, customised exclusively for CHANEL: CHANEL – AP 3125."
 
Topp