• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett år?

Hej!

Blev imponerad av Eriks tråd så började idag med en liknande sak. Inget godis/läsk/energidryck/kakor etc på 1 år. 1000:- i veckan för varje avklarad vecka.

Har haft stora problem med det länge så bra nu med en rejäl motivation!

Då jag fortf är ny i gamet så undrar jag hur prisbilden har ändrats över senaste åren och om det är rimligt att hitta en relativt snygg Rolex för max 52k om ett år. Självklart förstår jag att det bara rör sig om gissningar men era gissningar är bättre än mina.

MvH
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Absolut, ny eller beggad?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Beroende på om du skall handla nytt eller begagnat.

Om du handlar nytt så ligger ju Datejusten inom budget. Likaså Explorern.

Går du upp några tusenlappar så finns Submariner utan datum, Milgauss och Datejust II med stålbezel.

Handlar du istället begagnat så finns det ännu större möjligheter att hitta något kul.

GMTc, Submariner med datum, Explorer II bl.a

Finns även en uppsjö av vintagemodeller som faller inom din budget.
 
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Tackar för alla svar!

Jag har inte bestämt idag om de blir ny eller begagnad men just nu lutar det åt en begagnad mest för att man kan få en lite exklusivare modell då :)

Men skönt att veta att 50k är en stabil budget!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Lindstedt skrev:
Tackar för alla svar!

Jag har inte bestämt idag om de blir ny eller begagnad men just nu lutar det åt en begagnad mest för att man kan få en lite exklusivare modell då :)

Men skönt att veta att 50k är en stabil budget!

Kör begagnat! Du kan hitta klockor som säljs beg, men är helt nya och inplastade till ett betydligt billigare pris än hos AD.
 

paradis

Audemars
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Eftersom priser på Rolex hoppar hela tiden,så om ett år 52.000 får du inte något speciellt NYTT.Om du köper begagnat så finns det många olika Rolex att välja på.!!!!! Jag blev glad,när du valde märket......ROLEX.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Stämmer in bland föregående talare angående beggat, mer för pengarna men alla är ju olika när det gäller känslan för beggat!
 

David

Bödeln
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Med hjälp av den här tabellen bör det inte vara så svårt att gissa sig till vad olika modeller kommer att kosta om ett år:
http://minus4plus6.com/PriceEvolution.htm

Begagnat- och grå-priserna följer givetvis samma trend, även om de just för tillfället inte verkar gå upp riktigt lika fort.
 
Re: Chansen att hitta en snygg Rolex modell för 50k om ett å

Tackar tackar!

Jag valde mest Rolex för att det känns som en riktigt högklassig klocka med en design jag gillar. Självklart blir de mycket funderande fram och tillbaka innan. Men begagnat känns klart som det mer intressanta alternativet! :)
 
Topp