• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chatillon Saxony

BVP

Breitling
Hej,
som nybliven medlem lägger jag upp några klockor i separata inlägg som jag undrar om någon kan upplysa mig om. Jag är novis på sånt här men har förstås googlat lite vilket bl a gjorde att jag hittade till denna sajt där det verkar finnas mycket kunskap. Klockorna har kommit till mig som arv och som loppisfynd. Jag undrar om ni ser vad det är för modellår, om det är det originalskick, vart man ska vända sig ifall man vill ha dem genomgångna/renoverade, uppskattat värde och andra värdefulla tips. Jag inser att man kan behöva öppna dem för att få veta mer men det vill jag inte försöka mig på utan rätt verktyg. Alla kommentarer uppskattas!

Den här klockan fungerar men jag vet inte med vilken precision. Jag undrar om glaset är bytt eftersom jag tycker att siffrorna på urtavlan får en märklig brytning i kanten.

Chatillon Saxony front 1.JPG
Chatillon Saxony front 2.JPG
Chatillon Saxony back.JPG
 
Topp