• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Checkar ut!

Landshark

Cartier
Checkar ut! Har varit medlem på det här, tidigare öppna och trevliga, forumet sedan 2013.

På senare tid har forumet blivit mindre trevligt. Primadonnor som känt sig trampade på tårna, trots att man dragit på sig ballerinaskorna och försökt dansa på tåspetsarna... @Gummo @Denke

Forumet översvämmas dessutom av nykomlingar som postar samma frågeställning, om och om igen (typ: jag ska köpa min första "riktiga" klocka, vad ska jag välja..."). Och "tydligen är det bara Rååålex som räknas" Etc...

Och som lök på laxen; nordkoreavinklingen. Nyligen tog @Spencer66 bort ett relevant inlägg från mig i en påfallande diktatorisk tråd. Det är aldrig ok i min bok! Man kan försöka bemöta konstruktiv kritik om man behärskar det, men inte radera. Då är man inne på fel spår! Så det är väl ett förbättringstips till dig, herr Spenc...

Jag avslutar härmed mitt engagemang i detta forum. Tack för denna tiden. Gillar många av er. Inklusive den nyligen förbättrade @PhillipeStern (version 2.0). Giv em hell!

/ Landshark
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Checkar ut! Har varit medlem på det här, tidigare öppna och trevliga, forumet sedan 2013.

På senare tid har forumet blivit mindre trevligt. Primadonnor som känt sig trampade på tårna, trots att man dragit på sig ballerinaskorna och försökt dansa på tåspetsarna... @Gummo @Denke

Forumet översvämmas dessutom av nykomlingar som postar samma frågeställning, om och om igen (typ: jag ska köpa min första "riktiga" klocka, vad ska jag välja..."). Och "tydligen är det bara Rååålex som räknas" Etc...

Och som lök på laxen; nordkoreavinklingen. Nyligen tog @Spencer66 bort ett relevant inlägg från mig i en påfallande diktatorisk tråd. Det är aldrig ok i min bok! Man kan försöka bemöta konstruktiv kritik om man behärskar det, men inte radera. Då är man inne på fel spår! Så det är väl ett förbättringstips till dig, herr Spenc...

Jag avslutar härmed mitt engagemang i detta forum. Tack för denna tiden. Gillar många av er. Inklusive den nyligen förbättrade @PhillipeStern (version 2.0). Giv em hell!

/ Landshark

Du missförstod tråden, det var ingen jäkla diskussionstråd utan en undersökning huruvida det fanns ett intresse av en forumklocka. Ditt inlägg hade alltså inget där att göra och raderades därför!
 

mouqvist

Rolex
Synd!
Har funderat på det någon enstaka gång, men det är ju bara ett klockforum, finns viktigare saker i livet.
Jag håller med om att det finns allt möjligt på forumet, nykomlingar med naiva frågor (har själv ställt några!), troll, Blocket säljare som tror att de ska kränga sin skit här, köpare utan skam i kroppen, några bastuklubbmedlemmar och besserwisser, någon enstaka halvfisig moderator, osv men det ju det som gör forumet lite intressant.
Tror att du kommer att sakna forumet om ett tag, välkommen åter
 
Senast ändrad:

Stomatologen

Patek
2-Faktor
...Jag håller med om att det finns allt möjligt på forumet, nykomlingar med naiva frågor (har själv ställt några!), troll, Blocket säljare som tror att de ska kränga sin skit här, köpare utan skam i kroppen, några bastuklubbmedlemmar och besserwisser, någon enstaka halvfisig moderator, osv men det ju det som gör forumet lite intressant.
Tror att du kommer att sakna forumet om ett tag, men välkomnen åter
Vem syftar du på?:D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Synd!
Har funderat på det någon enstaka gång, men det är ju bara ett klockforum, finns viktigare saker i livet.
Jag håller med om att det finns allt möjligt på forumet, nykomlingar med naiva frågor (har själv ställt några!), troll, Blocket säljare som tror att de ska kränga sin skit här, köpare utan skam i kroppen, några bastuklubbmedlemmar och besserwisser, någon enstaka halvfisig moderator, osv men det ju det som gör forumet lite intressant.
Tror att du kommer att sakna forumet om ett tag, men välkomnen åter
Bastuklubbs medlemmar ???
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Checkar ut! Har varit medlem på det här, tidigare öppna och trevliga, forumet sedan 2013.

På senare tid har forumet blivit mindre trevligt. Primadonnor som känt sig trampade på tårna, trots att man dragit på sig ballerinaskorna och försökt dansa på tåspetsarna... @Gummo @Denke

Forumet översvämmas dessutom av nykomlingar som postar samma frågeställning, om och om igen (typ: jag ska köpa min första "riktiga" klocka, vad ska jag välja..."). Och "tydligen är det bara Rååålex som räknas" Etc...

Och som lök på laxen; nordkoreavinklingen. Nyligen tog @Spencer66 bort ett relevant inlägg från mig i en påfallande diktatorisk tråd. Det är aldrig ok i min bok! Man kan försöka bemöta konstruktiv kritik om man behärskar det, men inte radera. Då är man inne på fel spår! Så det är väl ett förbättringstips till dig, herr Spenc...

Jag avslutar härmed mitt engagemang i detta forum. Tack för denna tiden. Gillar många av er. Inklusive den nyligen förbättrade @PhillipeStern (version 2.0). Giv em hell!

/ Landshark
Ska vi alltså inte tillåta några jobbiga nykomlingar? Det låter jättekonstigt i mina öron. Skapa ett eget forum för världsmästare då, så kan du ju sitta där och vara kung för dig själv.
Att bitcha som du gör och sedan hänga ut personer som du också gör, är bara patetiskt och ynkligt. Ska du checka ut så gör det bara. Vad vill du att vi ska göra åt det? Gråta och be på våra bara knän att du ska komma tillbaka?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ska vi alltså inte tillåta några jobbiga nykomlingar? Det låter jättekonstigt i mina öron. Skapa ett eget forum för världsmästare då, så kan du ju sitta där och vara kung för dig själv.
Att bitcha som du gör och sedan hänga ut personer som du också gör, är bara patetiskt och ynkligt. Ska du checka ut så gör det bara. Vad vill du att vi ska göra åt det? Gråta och be på våra bara knän att du ska komma tillbaka?
Jag tycker vi ska ha en dialog och utvecklas tillsammans! Nyligen fick jag höra att flera medlemmar stundtals uppfattat mig som elak och aggressiv, det har jag verkligen försökt ta till mig och ändra på då jag vill vara med och skapa en miljö som är trevlig att umgås i
 

mouqvist

Rolex
Ok. Då hoppas vi att du får en fortsatt trevlig helg! :)

Och om någon är nyfikna på vilka primadonnor jag och @Gummo är så är det sannolikt i den här tråden som @Landshark tassar i ballerinaskorna och påhoppas av oss primadonnor: https://klocksnack.se/threads/hjälp-att-hitta-rätt-klocka.45107/#post-1088341 ;)
Ok. Då hoppas vi att du får en fortsatt trevlig helg! :)

Och om någon är nyfikna på vilka primadonnor jag och @Gummo är så är det sannolikt i den här tråden som @Landshark tassar i ballerinaskorna och påhoppas av oss primadonnor: https://klocksnack.se/threads/hjälp-att-hitta-rätt-klocka.45107/#post-1088341 ;)
Oj, denna tråd hade jag missat!
Ok, Landshark var jävlig dum den dagen och blev tillrättavisad.
Det var väl inte så farligt. Ta en paus och kom tillbaka, vi behöver all hjälp för att bli 10.000 knäppisar!

Btw, har ofta funderat på en sak: finns det någon statistik på hur många aktiva vi är? Kan inte tänka mig att alla 9000 läser inlägg regelbundet, skulle gissa att den största andelen har inte loggat in på ett år eller mer
 

Landshark

Cartier
Du missförstod tråden, det var ingen jäkla diskussionstråd utan en undersökning huruvida det fanns ett intresse av en forumklocka. Ditt inlägg hade alltså inget där att göra och raderades därför!

Ehh... Nä! Jag påpekade att det var märkligt att man hade två (2) svarsalternativ om man bara fick svara om man höll med om ett (1) av dem...

Förslag till ny slogan: "KS - bara aningens lägre i tak än Nordkorea..."
 

Landshark

Cartier
Oj, denna tråd hade jag missat!
Ok, Landshark var jävlig dum den dagen och blev tillrättavisad.
Det var väl inte så farligt. Ta en paus och kom tillbaka, vi behöver all hjälp för att bli 10.000 knäppisar!

Btw, har ofta funderat på en sak: finns det någon statistik på hur många aktiva vi är? Kan inte tänka mig att alla 9000 läser inlägg regelbundet, skulle gissa att den största andelen har inte loggat in på ett år eller mer

Nope, Landshark var inte dum den dagen heller. Det misstolkades. Läs mitt inlägg utan ironi / sarkasm så ska du se...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Oj, denna tråd hade jag missat!
Ok, Landshark var jävlig dum den dagen och blev tillrättavisad.
Det var väl inte så farligt. Ta en paus och kom tillbaka, vi behöver all hjälp för att bli 10.000 knäppisar!

Btw, har ofta funderat på en sak: finns det någon statistik på hur många aktiva vi är? Kan inte tänka mig att alla 9000 läser inlägg regelbundet, skulle gissa att den största andelen har inte loggat in på ett år eller mer
Bra idé, vore intressant att se antal aktiva medlemmar (typ alla som loggat in de senaste 30 dagarna)
I rutan som heter "Forumstatistik" antingen under eller över antalet medlemmar.
Vet inte om det går att implementera förstås @Spencer66 @Denke ???
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Känns lite som en person på instagram som skriver att de "avföljer" i kommentarerna. Rätt barnsligt med andra ord. Syns om ett par veckor när du lugnat dig!
 
Topp