Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Checkar ut!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Landshark, 28 november 2015.

1. Landshark
    Trådstartare

Landshark Borgare

Checkar ut! Har varit medlem på det här, tidigare öppna och trevliga, forumet sedan 2013.

På senare tid har forumet blivit mindre trevligt. Primadonnor som känt sig trampade på tårna, trots att man dragit på sig ballerinaskorna och försökt dansa på tåspetsarna... @Gummo @Denke

Forumet översvämmas dessutom av nykomlingar som postar samma frågeställning, om och om igen (typ: jag ska köpa min första "riktiga" klocka, vad ska jag välja..."). Och "tydligen är det bara Rååålex som räknas" Etc...

Och som lök på laxen; nordkoreavinklingen. Nyligen tog @Spencer66 bort ett relevant inlägg från mig i en påfallande diktatorisk tråd. Det är aldrig ok i min bok! Man kan försöka bemöta konstruktiv kritik om man behärskar det, men inte radera. Då är man inne på fel spår! Så det är väl ett förbättringstips till dig, herr Spenc...

Jag avslutar härmed mitt engagemang i detta forum. Tack för denna tiden. Gillar många av er. Inklusive den nyligen förbättrade @PhillipeStern (version 2.0). Giv em hell!

/ Landshark

Icaras, erolorhun, JEK och 11 andra gillar detta.
  2. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hepp, trist

Landshark gillar detta.
  3. KenKun

KenKun Biskop

Vi ses om en vecka ;)

Icaras, gurta_g, Jimpa och 6 andra gillar detta.
  4. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

...som checkar ut, menar du?

JLW, JMolin, JoberMan och 2 andra gillar detta.
  5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Du missförstod tråden, det var ingen jäkla diskussionstråd utan en undersökning huruvida det fanns ett intresse av en forumklocka. Ditt inlägg hade alltså inget där att göra och raderades därför!

JLW och Gummo gillar detta.
  6. Synd!
    Har funderat på det någon enstaka gång, men det är ju bara ett klockforum, finns viktigare saker i livet.
    Jag håller med om att det finns allt möjligt på forumet, nykomlingar med naiva frågor (har själv ställt några!), troll, Blocket säljare som tror att de ska kränga sin skit här, köpare utan skam i kroppen, några bastuklubbmedlemmar och besserwisser, någon enstaka halvfisig moderator, osv men det ju det som gör forumet lite intressant.
    Tror att du kommer att sakna forumet om ett tag, välkommen åter

Senast ändrad: 28 november 2015
    Glusch, Omega87 och Landshark gillar detta.
  7. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Vem syftar du på?:D

mouqvist gillar detta.
  8. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Mycket tråkigt att höra, hoppas du väljer att se det överväldigande positiva med KS och återkommer snart!

JLW och Landshark gillar detta.
  9. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Bastuklubbs medlemmar ???

10. Sorry, jag tänkte högt;)

Glusch gillar detta.
  11. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Tråkigt att höra....

Landshark gillar detta.
  12. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Klart forumet förändras - allt förändras, även du.
    Ta en paus, logga in igen om en vecka eller tre så ser du det med andra ögon.

Icaras, JMolin, Landshark och 1 annan gillar detta.
  13. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Grafton, Icaras, Lowe92 och 9 andra gillar detta.
  14. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Jag behöver också en öl..

Gold och JLW gillar detta.
  15. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

16. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Ska vi alltså inte tillåta några jobbiga nykomlingar? Det låter jättekonstigt i mina öron. Skapa ett eget forum för världsmästare då, så kan du ju sitta där och vara kung för dig själv.
    Att bitcha som du gör och sedan hänga ut personer som du också gör, är bara patetiskt och ynkligt. Ska du checka ut så gör det bara. Vad vill du att vi ska göra åt det? Gråta och be på våra bara knän att du ska komma tillbaka?

17. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Så många såna trams trådar man har sett under åren........

vonhall, Camo00, Wi och 3 andra gillar detta.
  18. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
  19. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag tycker vi ska ha en dialog och utvecklas tillsammans! Nyligen fick jag höra att flera medlemmar stundtals uppfattat mig som elak och aggressiv, det har jag verkligen försökt ta till mig och ändra på då jag vill vara med och skapa en miljö som är trevlig att umgås i

swedesoc, Shadyboy, JMolin och 3 andra gillar detta.
  20. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det står i din status att du för en minut sedan läste den här tråden. När sker själva utcheckningen? Mer exakt, alltså?

leben, vaniljglass, gruby och 9 andra gillar detta.
  21. Oj, denna tråd hade jag missat!
    Ok, Landshark var jävlig dum den dagen och blev tillrättavisad.
    Det var väl inte så farligt. Ta en paus och kom tillbaka, vi behöver all hjälp för att bli 10.000 knäppisar!

Btw, har ofta funderat på en sak: finns det någon statistik på hur många aktiva vi är? Kan inte tänka mig att alla 9000 läser inlägg regelbundet, skulle gissa att den största andelen har inte loggat in på ett år eller mer

22. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Alltid trist när en medlem väljer att checka ut. Jag hoppas att @Landshark ändrar sig och att du kommer tillbaka.

23. Landshark
    Trådstartare

Landshark Borgare

Ehh... Nä! Jag påpekade att det var märkligt att man hade två (2) svarsalternativ om man bara fick svara om man höll med om ett (1) av dem...

Förslag till ny slogan: "KS - bara aningens lägre i tak än Nordkorea..."

24. Ska tom öppna en påse jordnötter!

25. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Din utcheckning varade inte speciellt länge......

Seikosthlm, JLW, JMolin och 3 andra gillar detta.
  26. Landshark
    Trådstartare

Landshark Borgare

Nope, Landshark var inte dum den dagen heller. Det misstolkades. Läs mitt inlägg utan ironi / sarkasm så ska du se...

27. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Bra idé, vore intressant att se antal aktiva medlemmar (typ alla som loggat in de senaste 30 dagarna)
    I rutan som heter "Forumstatistik" antingen under eller över antalet medlemmar.
    Vet inte om det går att implementera förstås @Spencer66 @Denke ???

28. He's back! I knew it!

29. Landshark
    Trådstartare

Landshark Borgare

Följer upp den här tråden. Hade jag haft din "makt" hade jag raderat allt...

30. McFly

McFly Stadsbo

Från:
    Norr om stan
    Känns lite som en person på instagram som skriver att de "avföljer" i kommentarerna. Rätt barnsligt med andra ord. Syns om ett par veckor när du lugnat dig!

Mårtenssons ur Brookfield