• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chopperbygge!

Edin

Panerai
Härligt värre!
Tycker ni gör helt rätt i att montera och testa innan lack så man slipper kapa/svesta i nya lacken. Sen kanske ni får sladda lite i snön nu i vinter om ni är snabba och ska vara klara till i vår/sommar likt en bonus. ;)
 

Edin

Panerai
@Empa , jag fattade det som att HDn/ramen/papprena är så gamla så han behöver inte ha frambroms enligt reglerna. Kan ha fel dock..
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
@Empa , jag fattade det som att HDn/ramen/papprena är så gamla så han behöver inte ha frambroms enligt reglerna. Kan ha fel dock..
Sticker ut hakan här och påstår att man alltid måste ha fram- och bakbroms. Dessutom är det livsfarligt att bara ha bakbroms på en hoj då man oftast bara använder frambromsen och när man väl använder båda brukar man säga 80% fram och 20% bak.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Blir det någon annan bromsmekanism fram eller struntar du i det?

@Empa , jag fattade det som att HDn/ramen/papprena är så gamla så han behöver inte ha frambroms enligt reglerna. Kan ha fel dock..

Sticker ut hakan här och påstår att man alltid måste ha fram- och bakbroms. Dessutom är det livsfarligt att bara ha bakbroms på en hoj då man oftast bara använder frambromsen och när man väl använder båda brukar man säga 80% fram och 20% bak.


Beror lite på hur man tolkar "Föreskrifter om MC". Jag tolkar det som att en motorcykel före 1973 inte omfattas av de lagkrav som listas i Kap. 11
http://resmark.se/temp/Vagverkets-Foreskrifter-om-MC.pdf


coolt och cleant > säkerhet
 

Edin

Panerai
Var man gör som den vill. Tvekar dock inte en sekund på att bygget kommer bli dödligt stiligt!
Resten är ju ändå sekundärt när man bygger projekt..
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Beror lite på hur man tolkar "Föreskrifter om MC". Jag tolkar det som att en motorcykel före 1973 inte omfattas av de lagkrav som listas i Kap. 11
http://resmark.se/temp/Vagverkets-Foreskrifter-om-MC.pdf


coolt och cleant > säkerhet

Nu har jag aldrig kört någon chopper men med lång framgaffel, smalt framdäck och vikten "bakåt" så spelar inte frambromsen så stor roll mot en "normal" hoj gissar jag på, reagerade bara först då jag använder frambromsen ~80% och bak ~20% vid hojåkning.
Hoppas den går igenom! Kör hårt :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Sweet! Vi är ett par här som bygger caferäsers, jag vill styra en bobber nästa år!
Ska bli fett att se resultatet, shovelhead ser så badass ut!

Mer skägglösa under 30 som kör riktig hoj!
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Behöver du ett litet batteri? Fick hem det här idag, bra storlek.
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: JLW

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sticker ut hakan här och påstår att man alltid måste ha fram- och bakbroms. Dessutom är det livsfarligt att bara ha bakbroms på en hoj då man oftast bara använder frambromsen och när man väl använder båda brukar man säga 80% fram och 20% bak.
Instämmer, sen kan man ju även fråga sig hur kul det är att köra en hoj utan frambroms, låter jävligt tråkigt även om det blir snyggt.
 
Topp