Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Christopher ward

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 3 december 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Att surfa klockor kl 4 på natten är ju inte alls efterblivet men ändå.
    Letade lite slött efter nån hyfsat billig gmt klocka och snubblade över Christopher ward trident gmt. Man är ju ibland lite anti homager eller rena kopior på andra mer kända klockor men denna står väl rätt bra för sig själv, eller vad säger panelen?
    Om jag ska ha en beater gmt så önskar jag något sådant med 24h visningen på bezel och lång gmt visare. Modeller kort 24h visare och 24 visningen i mitten på urtavlan tycker jag inte om.
    Har ni några andra roliga förslag?

Sumo och Veratio gillar detta.
  2. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Nu kanske jag är väl grinig för att grabben spytt sig igenom natten och jag ska inte helt utsövd snart ta mig till jobbet: Den där ser ut som en SMP300-ripoff utan heliumventil?

3. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Hur tänkte du nu?
    Att den sitter på armen och visar tiden?
    Skämt å sido så inte fan är den en ripp-off på smp300, andra kronskydd ingen fasett på bandhornen mm fast nu kanske det finns en miljon olika smp300 så jag kanske hoppar i tunnan..

Jag tycker den flyger!

MVH
    Anders P

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag tycker den är helt OK.

5. garfield

garfield Friends of KS

Samma här.

6. alfgren

alfgren Biskop

Ser helt ok ut. För märkesfanatikerna är allting alltid likt en Omega eller Rolex från början (oavsett var de i sin tur snott designen från).

7. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Tycker de beskriver det rätt bra själva:
    "We, however, are proud our Trident watches, the 38mm and 42mm Pro's, gmT's and Chronometers, pay due homage to the most successful watches in history, in a way that is distinctively Christopher Ward."

8. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Det är härligt med generaliseringar. Och vilka har de i sin tur stulit designen ifrån?

9. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Tycket helt klart att den funkar, alltid lite kul med små detaljer som sekundvisaren osv.

10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Visst har de lånat duktigt, gmtvisare från gammal 1675, minutvisare från SMP, insert från 16710 etc. Men tillsammans blir det något eget då de bara lånat delar av olika. Så när som på ful timvisare helt ok beater.

Detta skulle jag vilja säga är en äkta hommage och helt ok i min värld!

Bauuer och Mr.Sund gillar detta.
  11. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Får väl hålla med Spencer66 om att timvisaren var lite lökig. :)

Bauuer och Eurenius gillar detta.
  12. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Tack för inputs, jag tycker att den flyger men en stund efter jag postat om denna så så surfade jag in på nått helt annat. Så det blir inget Christopher ward inköp, nu ska vi istället läsa på om tissot T-touch II och expert. Nån som har erfarenhet av tissot T-touch?

13. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Lånar den här gamla tråden lite. Hittar knappt någonting alls här på forumet om märket. Inte läst så mycket om det förutom att jag såg i en annan tråd att de har dykare på 38mm.
    Iaf till saken. Gick in på deras sida och hittade en nykommande modell på 42mm med inhouseverk med 120 timmars power reserve. Någon som har erfarenhet om märket? Vet mer om inhouseverket? Osv

De lämnar förövrigt 5 års garanti på verket och det går inom COSC.
    image.jpg
    image.jpg

Wozzor gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield