• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

chrono24. att handla därifrån

nonne23

Omega
Hej, Jag har hittat en klocka i England på chrono24, men säljaren där gav mig erbjudandet att betala dom direkt via en bank överföring, då jag slipper ch24 3,5% arvode.
Känns ändå lite märkligt att dom gör så! Eller har ni varit ute för detta också?
 
C

Coach

Guest
Har varit med om samma sak flertalet ggr där en sk trusted seller erbjuder banköverföring som betalalternativ.
Hittills har banköverföring inte varit några problem för min del men nog känns det alltid mer tryggt med trusted checkout.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag har betalat med banköverföring direkt till handlare. Var iofs innan trusted checkout blev stort och utbyggt. Vad gäller vintage så är det oftast så man får göra. Behöver inte vara nåt konstigt om man litar på handlaren och denne i övrigt har en seriös verksamhet. Kolla Gvs upp alla villkor.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har köpt av handlare på de sättet från Chrono24, med banköverföring. Se bara till att det är en seriös handlare med referenser.
 

GWD

Panerai
Jag har köpt med direktöverföring från en handlare. Allt gick bra men nog var jag rätt orolig innan klockan kom. Jag googlade och försökte ta reda så mycket som möjligt om säljaren. Skulle nog inte göra om det igen men det var en klocka som jag verkligen ville ha.
 

Chad

Rolex
Om säljaren uppenbart är seriös så föredrar jag banköverföring. Om det känns viktigt med trusted checkout så bör du hitta en annan säljare.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har handlat ett antal klockor via C24 och banköverföring utan problem. Har försökt att hålla mig till handlare som varit med ett tag och har bra rykte.
Är du osäker, så varför inte ta en tripp till handlaren och hämta klockan personligen.
 

nonne23

Omega
Jag valde trusted check out, då jag helt enkelt var för feg, och det er ju ej lätt för mig att veta om handlaren är seriös eller ej.
 
Topp