• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Gnudi

Omega
Show Commerce Srl (Orologi di lusso)
Efter många turer kring min Panerai 328 valde jag att slutföra affären hos Show Commerce på C24.
Jag var helt inställd på att använda mig av trusted checkout, men efter ett samtal till C24 som vittnade om hur professionell Riccardo (show commerce) är - valde jag helt enkelt att ignorera trusted checkout.

Mannen jag talade med på C24 känner även Riccardo i fråga på ett personligt plan och gick i god för hans verksamhet

En lång och utdragen historia kort, jag kommer genomföra alla mina framtida köp via Show Commerce (utan trusted checkout).
Snabb kommunikation, proffsig och snabb. Betalade på onsdagen, skickades torsdagen och kvitterade ut den på fredag förmiddag.
Och där emellan en jäkla nervositet :nailbiting::)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
En lång och utdragen historia kort, jag kommer genomföra alla mina framtida köp via Show Commerce (utan trusted checkout). Snabb kommunikation, proffsig och snabb. Betalade på onsdagen, skickades torsdagen och kvitterade ut den på fredag förmiddag.
Och där emellan en jäkla nervositet :nailbiting::)
Så ska det funka! :)

Har de mer än Panerai i sitt sortiment?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Show Commerce Srl (Orologi di lusso)
Efter många turer kring min Panerai 328 valde jag att slutföra affären hos Show Commerce på C24.
Jag var helt inställd på att använda mig av trusted checkout, men efter ett samtal till C24 som vittnade om hur professionell Riccardo (show commerce) är - valde jag helt enkelt att ignorera trusted checkout.

Mannen jag talade med på C24 känner även Riccardo i fråga på ett personligt plan och gick i god för hans verksamhet

En lång och utdragen historia kort, jag kommer genomföra alla mina framtida köp via Show Commerce (utan trusted checkout).
Snabb kommunikation, proffsig och snabb. Betalade på onsdagen, skickades torsdagen och kvitterade ut den på fredag förmiddag.
Och där emellan en jäkla nervositet :nailbiting::)

Har även jag handlat där, utan trusted checkout.

Han är ingen mästare på kommunikation men ändock mycket seriös. Blixtsnabb leverans ända upp till Norrland :)
 

Caret

Breitling
Handlare: Ancienne
Hemsida: http://www.ancienne.es/
Land: Spanien / Barcelona
Köp av klocka: Tudor North Flag
Leveranstid: mindre än 24h då handlaren fått sina pengar genom Trusted Checkpout
Kommentar: Jättetrevliga och svarade ärligt på alla frågor innan köp. Klockan i bättre skick än bilderna visade på Chrono24. Denna butik har ett stort lager av vintageklockor och verkar mycket pålitliga. Tudorn jag köpte var relativt ny så jag vet inte vad de garanterar på äldre servade klockor men jag fick ett års garanti från Ancienne.

Rekommenderas!
 

jistanes

Cartier
I Maestri del Tempo sas
Köpte en Tudor Black Bay från denne handlare i Italien. Använde Trusted Checkout och de skickade med UPS när de mottagit betalningen. Funkade bra.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Handlare: Ancienne
Hemsida: http://www.ancienne.es/
Land: Spanien / Barcelona
Köp av klocka: Tudor North Flag
Leveranstid: mindre än 24h då handlaren fått sina pengar genom Trusted Checkpout
Kommentar: Jättetrevliga och svarade ärligt på alla frågor innan köp. Klockan i bättre skick än bilderna visade på Chrono24. Denna butik har ett stort lager av vintageklockor och verkar mycket pålitliga. Tudorn jag köpte var relativt ny så jag vet inte vad de garanterar på äldre servade klockor men jag fick ett års garanti från Ancienne.

Rekommenderas!

Jag var inne i deras butik i Barcelona för ett antal år sedan. Köpte inget då, men butiken var fin och det gav ett väldigt bra intryck.
 

Osclat

Cartier
Tristar Gold srl

Kollat igenom hela tråden men inte ett ord om denna handlare. Tänkte kolla om någon på forumet har erfarenheter från "Tristar Gold srl." Från Rom, Italien. Tacksam för svar :)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Har handlat från Horlogerie Exquise Paris och kan ge positiva rekommendationer om dessa. Bra kommunikation, snabb leverans och inte omöjliga att diskutera priser med.
 

The lord

Audemars
Har handlat från stevanellaorologi.it , allt gick smidigt . Det tog 3 dagar att betala och få klockan hem till dörren med Ups. En sak som oroar mig är att på garantikortet så står det en handskriven kod men ingen handskriven signatur. Ni som handlat från Italien har ni fått både kod och signatur samt att vid datum för inköp står bara året.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Har någon handlat/läst några reviews öht. angående Contangelo Motori srl? Låter ju som en bilhandlare som moonlightar med klockhandel haha... Men de har mycket bra priser! :) Så, är det för bra för att vara sant?
 

Sunken

Breitling
2-Faktor
Jag slog tillslut till och köpte min första Fiiina klocka, Panerai PAM210 av Maximilian Manz på maxwatches.eu. smidig deal, prutförmån och skickade även med ett extra strap. Skulle absolut rekommendera honom till andra!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Icone watches i Barcelona. Mycket bra! Snabba svar, god engelska, generös prissänkning, snabb skeppning. Fem stjärnor!
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Uhrenfreund / Classic Watches. Kan starkt rekommendera. Snabba svar på mejlen, viss prutmån, snabb leverans. Framförallt att klockans skick stämde väl överens med hur den beskrevs.
 

kannan

Omega
Precis fått hem min klocka från Stroppiana (www.eora.it)
Handlade via trusted checkout och allt fungerade kanon!
Snabb respons på mail. Otroligt snabb leverans (knappt ett dygn från Italen)
Klockan stämmer helt enligt beskrivning. De servar och polerar och lämnar 1 års garanit samt garanterar äktheten.
Rekommenderas varmt!
 
Senast ändrad:

watchxor

Omega
Handlare: Plus Watch
Hemsida: www.compro-orologi-di-lusso.it
Land: Italien / l'aquila
Köp av klocka: Omega Seamaster 300 Master Co-Axial Titanium
Leveranstid: mindre än 24h efter handlaren fått klockan i lager, vilket tog 3 arbetsdagar.
Kommentar: Snabb på att svara på mina frågor och att skicka anbud på min Trusted Checkout förfrågan. Beställde en ny klocka och fick en mycket väl inpaketerad Omega låda i trä, klockan fortfarande inplastad, men cert stämplad av italiensk AD, tygpåse och manual.
 
Topp