• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Har någon handlat/läst några reviews öht. angående Contangelo Motori srl? Låter ju som en bilhandlare som moonlightar med klockhandel haha... Men de har mycket bra priser! :) Så, är det för bra för att vara sant?


Någon som hört/handlat av uanna.be Ltd? :)

Undrar om dessa också, någon med mer info? Uanna har inte svarat på mina mail men Contangelo Motori SRL har svarat när jag ställt frågor, båda dessa har ganska bra priser, kanske för bra?
 

Lorre23

Omega
Orologeria Bodoni Srl (Torino)
Har köpt Hamilton av dessa fina herrar, inte jättesnabba på mailen, desto bättre på telefon.
Snabb handläggning och frakt när banköverföringen väl trillade genom.
Tolkar det som att du betalade direkt till handlaren och inte via Chrono24? Dem kanske inte använder sig av Trusted Checkout? :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Någon som handlat från "paradisewatches" eller "trigona preziosi"? :) Den ena står att den är AD och den andra trusted seller sen 2004, säger detta något? Hittar inte ad'n på Rolex hemsida :confused:
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Har gjort tre köp (eller ett köp och två försök) med Plus Watch Italien, alla med banköverföring.

De två första var lite stökiga.
Klocka nummer ett hade visst skickats till ett annat land och en kund som egentligen inte skulle ha klockan. Jag blev då erbjuden att vänta in returen av denna men tackade nej. Istället (galet nog) förde jag över ytterligare pengar för klocka nummer två då de hade ytterligare en av samma modell, men som var aningen dyrare. Denna fick jag inte heller då de visst hade sålt klockan till två köpare samtidigt!

Hur som helst, jag drog mig ur för den gången och fick utan problem mina pengar tillbaka, samtidigt med ett flertal troliga ursäkter. Detta var under 2014.

Hösten 2015 gjorde jag nytt försök då jag ändå kände att de var ärliga och verkligen försökte få till det, om än lite röriga. Denna gång gick allt helt och hållet smärtfritt.

Summa sumarum, jag kan skriva under på att man i alla fall inte behöver känna sig oroad över att bli blåst på sina pengar vid banköverföring till Plus Watch :)
 
Uhrenfreund / Classic Watches. Kan starkt rekommendera. Snabba svar på mejlen, viss prutmån, snabb leverans. Framförallt att klockans skick stämde väl överens med hur den beskrevs.

Köpte min Rolex Explorer 214270 därifrån. Fick bra och snabba svar på alla mina frågor. Klockan levererades snabbt med UPS väl emballerad. Rekommenderas!
 
Är det någon som har handlat av Gioielleria Di Camillo?
http://gioielleriadicamillo.it

Svarar på min egen fråga....
Har köpt en Rolex Oysterdate Precision nu. Lite språkförbistring gjorde att mina frågor fick ställas om ett par gånger. Klockan som levererades motsvarade dock förväntningarna helt och hållet. Efter leverans hörde ägaren av sig för att säkerställa att allt var i ordning.
 

rogart-63

Patek
Jag har planer på att införskaffa mig en speedy. Har hittat en riktigt fin 2014 på C24. Finns ett litet problem det är att säljaren sitter i Hong Kong (Jubilee Watch & Gem Limited). Vågar man köpa där ifrån han är Trusted Seller since 2015 och klockan har cert och box?

https://www.chrono24.se/omega/omega-speedmaster-32105000-39mm-full-set--id4328235.htm

Är det värt risken eller ska man sattsa på någon här i Europa?

Vore tacksam för tips :)
Är det en sån Speedy du vill ha då? Dom flesta söker efter en moonwatch? En äkta speedy har 861eller 321 verk :) . Var beredd på att det kan ta lång tid att få hem nåt från Hong Kong?
 

rogart-63

Patek
Vad är den största skillnaden mellan verken? :) har även lagt ett bud på https://www.chrono24.se/omega/speedmaster--id4333775.htm

Vågar man köpa från Asien är det någon annan här som har erfarenheter av det?
321 verken satt i dom första speedysarna som sägs ha varit på månen. 861 verken tog senare över även om det i grunden är samma verk. Dom klockorna du visar har ett automatiskt verk. Klassisk speedy skall ha ett manuellt verk. http://www.fratellowatches.com/spee...ter-professional-145-022-buyers-guide-part-1/
 

mackman

Cartier
Någon som handlar utav "Mall of the watch Monaco"? Isåfall, är garantikorten stämplade av en AD?

Edit: mallofthewatch.com
 

kay75

Omega
har nu fått min Rolex sub av TimeKeeper Srl rom.
måste säga att snabbare leverans finns ej knappt.
super ärlig och trevlig kontakt massa ++++++ från mig.
lycka till i klockträsket.
 

Leif

Cartier
Kan varmt rekommendera Tempvs Ltd, Hatton Garden i London. Säljaren Jibrael Al-Afrangi var helt fantastisk. Fick klockan levererad med korrekt inställd längd på länken och den levererades på ca 18h.
 

Pistol_Pete

Panerai
Handlade nyligen en Ladies DJ, SS med WG bezel, MoP dial och diamantindex av Pomerance Boutique http://www.pomeranceboutique.co.uk/
Väldigt smidig affär, mycket bra kommunikation, enkel betalning (jag valde bort "trusted checkout" och förde över pengarna direkt via banköverföring).
Jag köpte medvetet en klocka utan servicepapper så dinkan behövde service av Rob E med en gång men det var fortfarande en bra affär.
Jag skulle handla av Pomerance igen.
 

Hush

Breitling
Någon som känner till eller har handlat av https://www.chrono24.se/dealer/gioielleriaduca/index.htm i Rom?
Fysisk butik verkar finnas, 26 trusted checkouts på c24 och utöver det, de mindre betydelsefulla "trusted seller" och 4 "retailer recommendations".
Det som gör mig lite misstänksam är att de inte har en enda referens på något internationellt klockforum trots att de ligger på en bra address och har funnits sen 1962.
Hade tänkt att åka dit i person och titta på deras GMTs men vet inte om man skall se sig om någon annanstans.
Tacksam för alla råd man kan få.
 
Topp