• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

mattii

Breitling
Hallå!
Någon som har erfarenhet av Ciaowatch i italien? https://www.chrono24.se/dealer/ciaowatch/index.htm?watchId=4418337
Har försökt undersöka lite själv och de verkar ju vara seriösa, men kan ju vara gött o veta om någon annan nån gång handlat där!

Ett par andra saker jag undrar över, vad innebär PRO-lista och trusted checkout? Står att det använder sig av det.
Samt är en Seiko SKX009 jag kollar på, står att man får med papper, vad är det för papper? Certifikat?
 
Har upptäckt att det finns en hel del försäljare i Japan. Är det något speciellt man bör tänka på om man beställer från Asien (förutom 4%tull och 25% moms)?
 

mattii

Breitling
Hallå!
Någon som har erfarenhet av Ciaowatch i italien? https://www.chrono24.se/dealer/ciaowatch/index.htm?watchId=4418337
Har försökt undersöka lite själv och de verkar ju vara seriösa, men kan ju vara gött o veta om någon annan nån gång handlat där!

Ett par andra saker jag undrar över, vad innebär PRO-lista och trusted checkout? Står att det använder sig av det.
Samt är en Seiko SKX009 jag kollar på, står att man får med papper, vad är det för papper? Certifikat?

Citerar mig själv och tänkte bara att jag ger Ciaowatch en grön tumme upp!
Chansade och testade, köpte direkt av de på deras hemsida istället för via Chrono24. La beställningen sent i måndagskväll, igår 16.30 fick jag sms om att de mottagit paketet på dhl i italien och idag ca 12.30 kunde jag hämta ut det, så det får mer än godkänt av mig!
Dock vet jag inte hur hjälpsamma de är om klockan skulle börja strula, men förhoppningsvis inget problem då heller, väldigt hjälpsamma med köpet och snabba svar via deras facebook.
Fick klockan i originalförpackning med instruktionsbok, kvitto av dom på klockan samt 2 års garanti hos dom.
 

Hush

Breitling
Jag har inte köpt av Tempo and Time Ltd men varit i kontakt. Fick ett väldigt gott intryck. Svarade blixtsnabbt och utförligt.
 
Jag hittade massor igår. Beställde klocka idag.
Ser fram emot att höra hur det gick. :)
Jag väntar också med spänning på återkoppling.

Beställde också därifrån förra veckan, i fredags. Hittade många recentioner och pratade även med Chrono24 i telefon innan jag la ordern. Hittills har det varit bra och snabbt bemötande, både från mall of the watch och chrono24. Återkommer också med lite mer info till veckan då jag förhoppningsvis har klockan :cigar:
 

mgm3

Omega
Paneristi
Beställde också därifrån förra veckan, i fredags. Hittade många recentioner och pratade även med Chrono24 i telefon innan jag la ordern. Hittills har det varit bra och snabbt bemötande, både från mall of the watch och chrono24. Återkommer också med lite mer info till veckan då jag förhoppningsvis har klockan :cigar:

Jag betalde med kort i fredags och klockan skickades senare på dagen den 17:e enligt UPS. Kommer den 23:e då den skickades med UPS standard.

Mycket bra intryck hittills. Mer info i paletöppningstråden på onsdag.
 
Jag betalde med kort i fredags och klockan skickades senare på dagen den 17:e enligt UPS
Skulle ha gjort som dig, valde trusted check out istället. Känns som att jag sitter fast i den längsta banköverföringshistorien i världen haha. Tips från coatchen: överför inte pengar på en fredag, farligt nära helgen. :banghead:
 

mgm3

Omega
Paneristi
Skulle ha gjort som dig, valde trusted check out istället. Känns som att jag sitter fast i den längsta banköverföringshistorien i världen haha. Tips från coatchen: överför inte pengar på en fredag, farligt nära helgen. :banghead:

Jag trodde inte de skulle få iväg klockan på fredagen men tydligen. De har dock inte skrivit till mig utan jag kollade min UPS My Choice och såg där att paketet var på G. Hade nog valt trusted checkout om jag inte redan fört över pengarna till kortet. Men det var ok slapp de nästan €90 det innebär med Trusted Checkout.

Uhhh ja jag förstår dig. Det där suger.
 
Topp