• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Mackan.

Omega
Jag trodde inte de skulle få iväg klockan på fredagen men tydligen. De har dock inte skrivit till mig utan jag kollade min UPS My Choice och såg där att paketet var på G. Hade nog valt trusted checkout om jag inte redan fört över pengarna till kortet. Men det var ok slapp de nästan €90 det innebär med Trusted Checkout.

Uhhh ja jag förstår dig. Det där suger.

Ser också fram emot att höra hur det går sen, har haft lite mailkontakt med dom och fick ett gott intryck och dom har många bra deals vad det verkar! :)
 

mgm3

Omega
Paneristi
Ser också fram emot att höra hur det går sen, har haft lite mailkontakt med dom och fick ett gott intryck och dom har många bra deals vad det verkar! :)

På torsdag levereras klockan. Inte onsdag. 23:e juni är torsdag. Tjejen som är ansvarig för försäljningen på Mall Of The Watch är numera en kontakt på LinkedIn.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Mall Of The Watch är toppen! Fick min klocka efter 4 dagar då de skickade med UPS Standard men allt var helt nytt och garantikortet daterat till när jag köpte klockan.
Tack för den infon. Kollar på ett objekt hos dem och oavsett vad som står på C24 väger ett gott omdöme från en KS:are tyngre :)
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Handlat av Florian Bellini på KronologY i Lyon via Chrono24(http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&customerId=17964).
Snabba svar och trevligt bemötande per mail samt mån om att ge lämna de uppgifter jag efterfrågade(vilket jag inte alltid upplevt med betydligt mer kända handlare på Chrono24). Notera att Florian endast har funnits på Chrono24 sedan årsskiftet och har därför få referenser på nätet. Jag stämde därför av hans uppgifter med Chrono24:s kundservice och använde Trusted Checkout för att vara på den säkra sidan. Jag lät också en vän boendes i Frankrike att kolla upp firman mot de franska myndigheterna.

Affären flöt sedan på, även om jag var bortrest några dagar och därför inte kunde ta emot det första leveransförsöket. Florian ringde då upp mig för att stämma av att allt var ok och ingenting allvarligt hänt med mig eller leveransen, plus i kanten för den uppföljningen. När jag sedan fick klockan med tillbehör i handen var den i mycket bra skick, till och med något bättre än vad jag trott.

Sammantaget en positiv upplevelse av en handlare jag skulle göra affär med igen.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Handlade också därifrån nyligen. Mycket proffsigt bemötande indeed. Misslyckades också med prutandet.

Jag åkte f ö ner till och köpte "live". Mycket snygg butik med många fina klockor.

Kan delge att Filipucci.nl förra tisdagen annonserade ut en klocka på C24 som fanns tillgänglig för omgående shipping. Efter att affären i princip var klar så meddelade de först då att de minsann inte hade Warranty Card utan förväntade sig detta först i fredags. Självklart betalde jag inget efter denna info.

Idag fick jag reda på att de inte får warranty card innan den 27/7. Känns oseriösa och jag tvivlar på att de ens har objektet som de la ut till försäljning!
 

ybey

Omega
Har nyligen inhandlat ett ur från MyChrono, "Dominik Gales" på chrono24.

Kan verkligen rekommendera denna säljare, snabb kommunikation, bra pris och inte tillstymmelse till problem!
 
Topp