• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

KlasK

Cartier
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av CFW, en Italiensk handlare i Napoli som säljer på Chrono24?
De hsr många klockor ute till försäljning nu på Chrono
/Klas
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Hej
Intressant jag är ganska ofta i Barcelona finns det en fysisk affär?
Om då var ligger den?
/Klas

Själva kontoret om jag förstått det rätt ligger 2 mil utanför Barcelona. Granollers eller något liknande heter det. Har inte träffat honom fysikt. Men vet att han vill att man bokar in ett möte isåfall. Men ja som sagt. Finns åtminstonde en butik/kontor :)
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Själva kontoret om jag förstått det rätt ligger 2 mil utanför Barcelona. Granollers eller något liknande heter det. Har inte träffat honom fysikt. Men vet att han vill att man bokar in ett möte isåfall. Men ja som sagt. Finns åtminstonde en butik/kontor :)
Aha
Ja kanske inte värt att irra runt i Barcelonas utkanter på jakt efter en klocka, då kanske jag blir av med en istället :)
Om det finns något intressant kanske jag kan bestämma träff inne i Stan. Ska kontakta honom när det är läge.
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Aha
Ja kanske inte värt att irra runt i Barcelonas utkanter på jakt efter en klocka, då kanske jag blir av med en istället :)
Om det finns något intressant kanske jag kan bestämma träff inne i Stan. Ska kontakta honom när det är läge.

Nä, enklare att bestämma tid inne i Barcelona. Tänkte själv besöka honom när jag åker till Barcelona i sommar, får se kanske blir köpt något skoj när man ändå är där
 

mkejz

Breitling
Tjenare fellow klocksnackare!
Jag är på G att köpa ny speedy och har hittat en handlare med otroligt bra pris på chrono24. Jag kollat butiken på google maps och den verkar finnas fysiskt. Dock finns inga referenser på några klockforum så jag vänder mig till er och frågar om någon har erfarenhet eller har handlat av: RAPISARDA GIOIELLI OUTLET?
Objektet finns här: http://www.chrono24.se/omega/speedmaster-moonwatch--id5796486.htm

Stort tack för svar!
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Tjenare fellow klocksnackare!
Jag är på G att köpa ny speedy och har hittat en handlare med otroligt bra pris på chrono24. Jag kollat butiken på google maps och den verkar finnas fysiskt. Dock finns inga referenser på några klockforum så jag vänder mig till er och frågar om någon har erfarenhet eller har handlat av: RAPISARDA GIOIELLI OUTLET?
Objektet finns här: http://www.chrono24.se/omega/speedmaster-moonwatch--id5796486.htm

Stort tack för svar!
Hej
Har inte handlat men så att de hade möjlighet till trusted check oit då slipper du oroa dig för att inte få klockan iaf
 

mkejz

Breitling
Hej
Har inte handlat men så att de hade möjlighet till trusted check oit då slipper du oroa dig för att inte få klockan iaf
Ja såklart! Jag tänker mest på att den klockan jag får verkligen är rätt stämplad etc. Deras aktivitet på sociala media verkar dock lovande så jag tror faktiskt att det är legit business. Har mailat, så får väl se vad svaret ger ;)
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Hittat ett objekt på watchfinders går det att pruta eller fasta priser?
Jag tror det kan gå att pruta hos Watchfinder.co.uk men isåfall väldigt små summor. Jag försökte ett par år sedan pruta på en begagnad Speedmaster men fick inte ner priset tillräckligt så det slutade med att jag köpte en ny istället.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Förövrigt, gällande Watchfinder.co.uk så kan jag varmt rekommendera dem. Jag köpte en Rolex från dem i december i fjol och allt gick problemfritt, klockan och tillbehören var som de skulle. Dock märkte jag efter ett tag att klockan fortade sig med 13 sekunder per dygn. Klockan är uttagen 2011 så jag tycker den borde hållas inom COSC. Jag kontaktade dem om detta och de lovade utan vidare undersöka och åtgärda problemet. De ruckade klockan men var inte nöjda med resultatet så de gjorde en full service istället. Dessutom förlängde de garantin från ett till två år. Under hela processen var servicen utomordentligt trevlig och effektiv. Fick tillbaka klockan några dagar sedan och den verkar nu hållas vid ca +1 sekund per dygn så jag är mycket nöjd.

Skall kanske tilläggas att jag bor i London så att skicka klockan fram och tillbaka till dem gick snabbt och smidigt, men lär inte vara större problem från norden heller. Räkna dock med att själv betala postkostnaderna (och försäkring) för leveransen till dem vid garantiärenden.
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Ja såklart! Jag tänker mest på att den klockan jag får verkligen är rätt stämplad etc. Deras aktivitet på sociala media verkar dock lovande så jag tror faktiskt att det är legit business. Har mailat, så får väl se vad svaret ger ;)
Det här med rätt stämplad är svårt. Säljs den som oanvänd eller ny?
De gör stor dkillnad på det få oanvänd kan vara en flera år gsmmal klocka fär garantin gått ut eller att "ursprungs AD" inte stämplat den.
Be om foto på garsntikortet
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Hej KSare!
Funderar på att inhandla en klocka utav Gioilleria Carboni, någon som har handlat utav dessa tidigare eller har hört något?

Tack!
 

Yrsnö

Cartier
Jag har handlat av Stroppoana SRL (www.eora.it) och är mycket nöjd, de svarade tålmodigt och snabbt på alla mina frågor(vilket var en del) och var snabba med leverans. Rekommenderas
 
En sak som kanske tagits upp förut, men med trusted checkout och man inte är nöjd så ta i beaktning två kostnader. Först frakten tillbaka ca 1000-1500 då den måste vara försäkrad sen summan man får tillbaka i euro som man förmodligen handlat med är köp och säljkurs på bankerna. Dvs en klocka för 26k jag skickade tillbaka för jag kände mig lurad 1300:- frakt + 1000:- i euroförlust på Nordea dvs 2300:- kostade det mig för att säljaren inte var ärlig. Samma sak med min andra klocka som jag också skickade tillbaka.

Så sen om säljaren när han får tillbaka klockan säger att den är i annat skick än när han skickade den då är det en tvist som c24 skiter fullkomligt i, utan det är upp till parterna att komma överens dvs inga pengar tillbaka av c24 och ingen klocka i värsta fall.

Har alltså 2 misslyckade affärer samt beställt ytterligare en klocka för över 1månad sen på trusted checkout som fortfarande inte kommit och drar jag tillbaka köpet får jag betala euroförlusten på ca 2500:- för att han säljer en klocka han inte har eller verkar kunna hosta fram.

Kommer efter detta aldrig att köpa från c24 igen.
 

Oniel

Panerai
En sak som kanske tagits upp förut, men med trusted checkout och man inte är nöjd så ta i beaktning två kostnader. Först frakten tillbaka ca 1000-1500 då den måste vara försäkrad sen summan man får tillbaka i euro som man förmodligen handlat med är köp och säljkurs på bankerna. Dvs en klocka för 26k jag skickade tillbaka för jag kände mig lurad 1300:- frakt + 1000:- i euroförlust på Nordea dvs 2300:- kostade det mig för att säljaren inte var ärlig. Samma sak med min andra klocka som jag också skickade tillbaka.

Så sen om säljaren när han får tillbaka klockan säger att den är i annat skick än när han skickade den då är det en tvist som c24 skiter fullkomligt i, utan det är upp till parterna att komma överens dvs inga pengar tillbaka av c24 och ingen klocka i värsta fall.

Har alltså 2 misslyckade affärer samt beställt ytterligare en klocka för över 1månad sen på trusted checkout som fortfarande inte kommit och drar jag tillbaka köpet får jag betala euroförlusten på ca 2500:- för att han säljer en klocka han inte har eller verkar kunna hosta fram.

Kommer efter detta aldrig att köpa från c24 igen.

Vilka har du handlat av när det strulat så man vet vilka man ska undvika!
 
Vilka har du handlat av när det strulat så man vet vilka man ska undvika!
Uhrmacherhandwerk sålde ny 2017 Aerospace Evo "oanvänd" visade sig vara 3år gammal, små repor under, tejp från en annan klocka, där orginaltejpen suddats ut. Ej samma serienummer som på bilderna. Han hade köpt den från Kroatien och av kvittot han visade upp vem han köpt den av omsatte 0kr av vad jag kunde kolla upp känns väldigt skumt. Sen aktiverad från en annan kroatisk ad 1 vecka innan jag köpte den.

Chronogermany Miri sålde en klocka som skulle vara mint contition och tro mig det var så långt från sanningen man kan komma.

Plus watch väntar jag fortfarande på min klocka från,, beställde den 7feb och de erbjöd en annan modell att skicka istället för en vecka sedan. Kikar man på annonsen som finns kvar står det 3-6 dagar. Alla klockorna får man svar om 20 arbetsdagar när man lämnar offertförfråga trots att det står omedelbar tillgänglig i annonsen "breitling modeller" avbryter jag köpet torskar jag euroförlusten för en klocka som är lovad. Till hans försvar sa han 20 arbetsdagar men i hans mail får jag 4-6 veckors leveranstid. Men bara en vecka kvar tills 6 veckor gått. Återkommer ang detta när jag vet vad som händer och om jag får en klocka isfl kanske omdömet blir bra där, men blir sista chrono24 klockan. Hellre en beggad klocka från Sverige som man kan bedöma skicket själv på :)
 

Oniel

Panerai
Uhrmacherhandwerk sålde ny 2017 Aerospace Evo "oanvänd" visade sig vara 3år gammal, små repor under, tejp från en annan klocka, där orginaltejpen suddats ut. Ej samma serienummer som på bilderna. Han hade köpt den från Kroatien och av kvittot han visade upp vem han köpt den av omsatte 0kr av vad jag kunde kolla upp känns väldigt skumt. Sen aktiverad från en annan kroatisk ad 1 vecka innan jag köpte den.

Chronogermany Miri sålde en klocka som skulle vara mint contition och tro mig det var så långt från sanningen man kan komma.

Plus watch väntar jag fortfarande på min klocka från,, beställde den 7feb och de erbjöd en annan modell att skicka istället för en vecka sedan. Kikar man på annonsen som finns kvar står det 3-6 dagar. Alla klockorna får man svar om 20 arbetsdagar när man lämnar offertförfråga trots att det står omedelbar tillgänglig i annonsen "breitling modeller" avbryter jag köpet torskar jag euroförlusten för en klocka som är lovad. Till hans försvar sa han 20 arbetsdagar men i hans mail får jag 4-6 veckors leveranstid. Men bara en vecka kvar tills 6 veckor gått. Återkommer ang detta när jag vet vad som händer och om jag får en klocka isfl kanske omdömet blir bra där, men blir sista chrono24 klockan. Hellre en beggad klocka från Sverige som man kan bedöma skicket själv på :)

Tack för att du delar med dig och jävlar vad mycket strul!! Hoppas det löser sig med plus watch iaf!!
 

Code

AKA Vincent B
Beställde en Breitling vitesse b13050.1 Den 13/3-17 ifrån "Juwelier Burger". Hade klockan på armen den 14/3-17. Supernsnabb leverans samt snabb e-mail kontakt..:)
 
Topp