• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Strutsan

Breitling
Timepiece Bank, Belgien
Snabba och bra svar på de många frågor jag hade.
Köpte via Chrono24 och trusted checkout. Beställde klockan måndag 10:00 och 24 timmar senare satt den på min arm in Stockholm.

Mycket väl godkänt på allt
 

JoeBravoe

Cartier
Kan bidra med en recension av Compra-Venta Javier Calvo på chrono24.

Usla bilder på klockorna. Känns dom de inte förstår det där med bra bilder. :)

Kommunikationen inte så värst. Svarade på mail ungefär på gränsen till vad som krävs för att få behålla trusted seller-epitetet. När dealen var klar så blev de sämre på att svara än när klockan skulle säljas.

Jag betalade med banköverföring.

Klockan skickades uppskattningsvis 3-4 dagar efter att de bör ha haft pengarna på kontot.

Klockan anlände välpacketerad i beskrivet skick och jag är på så vis nöjd. Hoppas detta kan lugna någon annan i framtiden som nojjar eller irriterar sig på mañana-metoderna som man inte är van vid. Priserna känns bra och det gick att pruta utöver det.
 

TB12

Cartier
Handlade för ett tag sen en Rolex av något dyrare slag av nedan Chrono24 handlare, och här är min erfarenhet av handlaren.

EXOTICWATCHES S.L.


Bilder: Bilderna kunde kanske varit något bättre, även om de inte på något sätt var dåliga.
Klockan: Klockan var i det skick jag förväntade mig utifrån bilder och info.
Kommunikation: Var av högsta klass, de svarade inom 30 min nästan varje gång och var mycket hjälpsamma och trevliga.
Frakt: Ingår i priset för det första vilket inte direkt framgår tydligt så det blev en bra överraskning. De skickar alltid "över natten", så klockan kommer fram dagen efter med UPS. Vem uppskattar inte en blixtsnabb leverans när man väntar på något gott? :)
Övrigt: Skickade med en extra länkbit, gratis efter affären redan var avslutad samt utan att jag efterfrågade det, skysst!

Helt klart Goodguy utifrån min erfarenhet.
 

Pepez

Breitling
Nu har jag kommit till den punkten att jag faktiskt beställde en Rolex Submariner 116610LN. Efter 3 års drömmande kan jag väl ändå pusta ut lite grann.

Beställde hos Show Commerce via C24 tack vare alla goda referenser genom denna tråd! Hoppas på det bästa och återkommer när jag har fått klockan. :)
 

Pepez

Breitling
Nu har jag fått hem klockan från Show Commerce! Beställde i måndags via TC på C24. Skickades i tisdags och kom igår! Helt ny som utlovat och plasten kvar. Det enda jag saknade var plastskyddet till bezelringen men men.. :)

Kollade även upp den hos en AD för att va extra säkert och allting såg bra ut. Skönt, nu kan jag äntligen andas ut och njuta av min första rolexklocka.

Här kommer en bild.
 

Bilagor

  • IMG_5509.JPG
    IMG_5509.JPG
    131.3 KB · Visningar: 148

lordvl

Breitling
Perfuwatch
Snabb och bra kommunikation. Inga konstigheter med klockan och dess tillbehör. Frakten kan dock diskuteras. Klockan skickades dock 72h efter beställning och anlände efter 8 dagar trots att leverans utlovas 2-6 dagar efter beställning.
 

BjornH

Breitling
Plus-Watch
Köpte en Speedmaster Professional av Alantino Sponta på plus-watch. Betalade via banköverföring och hade klockan hemma mindre än 24 timmar från att mottagaren fått pengarna. Allt var precis som utlovat: nytt, fullset och cert utfärdat av AD samma dag som klockan skickades.

Skulle inte tveka att handla igen.
 

Seinfeld

Omega
Plus-Watch
Köpte en Speedmaster Professional av Alantino Sponta på plus-watch. Betalade via banköverföring och hade klockan hemma mindre än 24 timmar från att mottagaren fått pengarna. Allt var precis som utlovat: nytt, fullset och cert utfärdat av AD samma dag som klockan skickades.

Skulle inte tveka att handla igen.
Tack för svaret!
Edit: Läste fel.. det va inget..
 
Senast ändrad:

baseline

Breitling
Funderar på att lägga en beställning för en Rolex Submariner snart, tänkte beställa från Europa för att slippa momsen. Men hur mycket skenar det iväg i pris med allt som tillkommer? Om ja betalar 65 K för en klocka vad får ja räkna med för slutpris isch? :) tack för svar, ni är bäst!
 

Reverso

Panerai
Funderar på att lägga en beställning för en Rolex Submariner snart, tänkte beställa från Europa för att slippa momsen. Men hur mycket skenar det iväg i pris med allt som tillkommer? Om ja betalar 65 K för en klocka vad får ja räkna med för slutpris isch? :) tack för svar, ni är bäst!

Hej,


65k+frakt (ca 40-100 euro)+3.5% av totalbeloppet som Chrono24 tar för sin betaltjänst.
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Kramer Watches
Nederländerna
www.kramerwatches.nl
- Klaas kramer är en mycket trevlig typ, snabb på att svara på frågor och väldigt hjälpsam, fick även ner priset en smula. Skulle inte tveka att handla igen :)
- Köpte en 114060 Rolex sub. Skicket var som utlovat, bättre än vad jag förväntat mig, frakten tog ca 4 dagar från NL till Norrbotten vilket jag anser som mer än ok!.
 

gonza

Panerai
DON'T BUY FROM " GUARDIAN OF TIME "

Hej alla!
Att det finns en hel del konstigt folk där ute i stora världen är ju ingen nyhet. Men kanske tar den här handlaren, David, på Guardian of Time i England priset!?
Köpte en stål-Rolex av honom som jag fick igår och då han hade skickat fel box (boxar) till klockan och inte heller hade skickat med pris-Tagen och Rolex-Tagen, vilket jag i telefon hade fått bekräftat skulle vara med, påpekade jag det här och ville att han skulle korrigera sitt slarv/misstag. Bifogar hela konversationen och har förståelse för att ni inte orkar läsa hela, men kanske kan det ändå vara till nytta för någon som funderar på att göra affär med den här handlaren - han ligger ju väldigt bra till i pris, men pris är ju inte allt ..... Egentligen borde jag avbrutit konversationen med honom tidigare (löser ju i värsta fall ny box mm själv), men samtidigt var det väldigt intressant att se hur han hanterade ett klagomål.
Håll tillgodo och trevlig läsning ;)


Sent: 17 May 2017 18:17:32
To: Guardian Of Time
Hi David
The watch has now arrived, and it’s very nice. That was very quick - thanks!
Unfortunately it was the wrong box (and outer box)! It should be the smallest size as it is on all stainless steel models, but it came with the medium one that is for the two tone and gold models.
It was also missing the plastic Rolex tag and the plastic price tag!
How will we fix this? Can you send me the right box and the tags (if you don’t have the price tag, I can live without that, but I really want the Rolex tag)!? And then I just return the wrong one!?
Best regards

17 maj 2017 kl. 18:27 skrev Guardian Of Time
Hi Mr
Great to hear that you have received the watch smoothly.
I am very sorry about the tags. The watch has been in the safe for a long time and since its not in the office, we have no way of double checking the tags. Normally, 99% of our watches are coming with their tags and stickers on. Its very rare that it will not come with it. Again, sorry about that.
Rolex was using this size of boxes (the one that you have received) for these models at that year. Recently, Rolex decided to use the smallest size of Rolex box to use with steel models. So the size of the box you have received is correct.
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 19:14:26
To: Guardian Of Time
Hi David
If I buy a new unworn watch I expect it to be complete, so I must ask you please to complete the set with at least the Rolex tag!
And about the box, it's always been the small boxes for steel versions - I know for own experience and if you Google it, everything confirm this!
I have a big collection of Rolex watches and the ones I'm going to keep I want they to be complete and correct, so if you can't help me with this I have to sent it back
Hope you understand, and let me know if you can make this right or how I will make the return
Best regards

17 maj 2017 kl. 21:27 skrev Guardian Of Time
Hi
We can try to find a Rolex tag for you but the box size is correct. Google is not a good source of correct information.
If you would like to return the watch, you should not even touch it, use it, remove the stickers or any kind of modification. Otherwise, we cannot accept a return.
Have you modified the watch?
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 21:43:36
To: Guardian Of Time
It's exactly as I got it, with plastic on it and so on
I have a Submariner and an Explorer bought from a Swedish AD 2015 with the small box and I also know that it is the one it should be on every steel model, so I go for the return option!
Which address do you want me to return it to - I saw that it was sent from Spain but I guess you want it to England!?
Please give me the right address and I will manage the return tomorrow
I will send you my bank account, bank and so on later today!
Best regards

17 maj 2017 kl. 21:50 skrev Guardian Of Time
Hi
I will take the information from our logistics department tomorrow and let you know the delivery address. We might want to have it to our London Vault.
There will be some steps to follow:
1- You would need to send the watch with full insurance to us.
2- The watch needs to be sent to the watchmaker to check if there is any modification to the watch.
These costs will belong to you if you would like to return the watch.
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 22:02:44
To: Guardian Of Time
How much and why should I pay for your failure? Have never heard about a free return with costs!?
Regards

17 maj 2017 kl. 22:15 skrev Guardian Of Time
Hi
We insist that the box is correct, not a failure. Your previous purchases from the same year does not really mean that those boxes were from 2015 or even those watches were from 2015. They can be from a different production year with a certificate year as 2015.
We do not offer free returns due to the condition of the watches we are selling. They are unworn and would be used after a return. In that case, we cannot sell them back as "unworn" again to another customer.
As you can see the price level we are offering, we do not have enough margin, enough buffer to provide you all these services for free. You have to understand from our point of view as well. We cannot offer you the conditions of an Authorized Dealer with these price levels.
The watch you have also received is fine. Certificate as well the same.
Everything should be fine. The only missing thing is a "plastic tag".
We can either accept a return by following the steps we have mentioned or we can send you a plastic tag.
Please let us know how you would like to proceed.
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 22:46:35
To: Guardian Of Time
I'm really surprised about your way handling complaints - I've made a return to another company in UK, Watchfinder, and even if they hadn't done anything wrong, they were very correct and service minded even if it was a return!
I guess they have the same struggle with margins as you have, but they were so professional and helpful about the return and made the payback quick and easy!
We are many Swedes trading watches and we haven't had any bad experiences about buying from you until now, but I now that many of us are talking about your good prices - but price isn't everything for most of us .....
I know what box it should be - at least that they have always had the small ones to the steel versions since that changed to this box model!
As you cant deliver the watch complete I want to return it and I will of course pay the delivery back to you, but nothing more ....
It feels really insecure after this conversation sending the watch back and waiting for my money to return, but I hope you will make a quick payback and don't charge me for any costs more than my own shipping costs to you!?
I'll let you know my bank account tomorrow when you have given me the return address!
Regards

17 maj 2017 kl. 23:23 skrev Guardian Of Time
Hi
The company you have explained about your previous return experience, WatchFinder, has 4-5 boutiques all over UK and they have more than 75 employees + their prices are higher than our prices. So you are expecting us to provide you a red carpet and champagne service but at the same time you are not willing to pay for it. It is not a good comparison.
We do not know you and since you have made another return to WatchFinder even though there was not a problem with the watch (as you said), this makes us feel suspicious about you. We would not know if you have made any modifications to the watch.
We can accept the return back but you should bare all the costs regarding return shipment (with full insurance) and watchmaker's inspection costs.
Kind Regards
David

Sent: 18 May 2017 00:00:12
To: Guardian Of Time
I'm not expecting red carpet and champagne, just normal civility and what you should expect from any dealer, no matter what kind of business or how small or big it is ....
Very interesting and revealing answer - really a company you want to make business with .... or not!
I'm very sorry that you send me the wrong box and that all the tags were missing. I should probably have known better when I buy a new and unworn watch from you - my mistake obviously!
You have really convinced me that sending the watch back is far too risky and nothing you should do when you're doing business with your company, so I just have to accept that I have got tricked and just let it be....
Thanks

18 maj 2017 kl. 11:33 skrev Guardian Of Time
Hi
Once again, you have not got tricked. We are selling 50 watches per week and we never had an issue like this neither we had a customer like you.
Selling around 200 watches per month AND NOT EVEN 1 RETURN!
Did you receive a wrong watch? NO
Did you receive a wrong certificate? NO
Did you receive a wrong box? NO
Is your watch original? YES
Is your watch's serial number match with the certificate? YES
WHAT IS MISSING?
"A PLASTIC TAG"
I WRITE AGAIN:
A PLASTIC TAG
SO YOU GOT TRICKED BY A PLASTIC TAG RIGHT?
We are emailing Chrono24 right now and your name will be blacklisted from the system.
Since you are buying watches from different dealers and then return them ALTHOUGH THERE IS NO PROBLEM WITH THEM (WATCHFINDER), YOU SHOULD BE DOING SOMETHING TO THE WATCHES!!!!!!
I will personally provide your name to the forums and related platform for the other dealers and private persons to be careful.
What you think as a correct information (box size) DOES NOT MAKE THE OTHER COMPANY (US) BAD!
BLACKLISTED!

Datum: 18 maj 2017 12:24:18 CEST
Till: Guardian Of Time
Man, you are really stupid .......
David är svinbra, låter bara som att du vägrar lyssna. Tycker han ändå känns tillmötesgående. Tummen upp för David och Guardian of time!
 

Sideshow Bob

Cartier
+1 på Show Commerce. Jag har köpt ett par Rolex av Riccardo och allt har funkat perfekt varje gång med snabb leverans efter banköverföringen.

Får man fråga om du kört trusted checkout när du handlat? Känns overkill med en handlare med så gott rykte, men samtidigt funderar man om det är värt att spara in de tusenlapparna i det stora hela :)
 

Sideshow Bob

Cartier
Köpte precis en ny Speedy från Show Commerce - Orologi di Lusso http://www.orologidilusso.biz efter rekommendation i bl a den här tråden.
Gick hur smidigt som helst. Snabb leverans, bra förpackat, oanvänd klocka och stämplat cert. Kommer absolut handla här igen!

Får man fråga om du kört trusted checkout när du handlat? Känns overkill med en handlare med så gott rykte, men samtidigt funderar man om det är värt att spara in de tusenlapparna i det stora hela :)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en Rolex 114300 av Fitzrovia Watches i London. Vågade efter att ha läst på om dem lite här och där hoppa över Trusted Checkout och sparade några slantar.
Satt pris hos Fitzrovia verkar gälla och det är också skönt att veta att ingen skulle kunna pruta ner den mer än nån annan.
Klockan är i kanonskick, kollade den hos en uris igår och verket går jättebra.
Kommunikationen mellan mig och säljaren helt klanderfri - han svarade snabbt och bra på mail.
Efter önskemål så kortade han av en länkbit åt mig innan han skickade klockan.
Paketet var väl inte superväl emballerat, det var lite hål i den större lådan som han tejpat ihop för att lägga själva Rolex-kartongen i, men den höll ändå ihop hela vägen fram till mig.
100% Goodguy i min bok!
 

Husse

Patek
Tänkte bara skriva några positiva ord om den 16570 jag köpt.
Affären heter Mark Worthington Jewellers.
Har inget negativt att säga!
Fantastisk kommunikation, superbra service och mycket stort ur(!)val
Många klockor i lager, omedelbar leverans.
100% Good Guy i min bok :)
 

CallePhille

Breitling
Har siktat in mig på fyra olika säljare på Chrono24 som jag nu försöker bilda mig en uppfattning om. Har sökt efter omdömen här på forumet men tyvärr verkar det inte finnas så mycket information att tillgå. Hade uppskattat om någon har lite mer info, eller rent av gjort affär med någon av följande säljare:
  • Prestige Luxusuhren GmbH / uhrinstinkt - Tyskland
    Denna gigant har varit Trusted Seller sedan 2008 med respektabla 2243 Trusted Checkouts. Trots det finns det väldigt begränsad info här på forumet.

  • Guardian Of Time - England
    Trusted Seller sedan 2015 & har i skrivande stund genomfört 173 Trusted Checkouts

  • WINGOO WATCHES - Italien
    Trusted Seller sedan 2016 & har i skrivande stund genomfört 173 Trusted Checkouts

  • CONCEPT LUXURY - Italien
    Trusted Seller sedan 2016 & har i skrivande stund genomfört 38 Trusted Checkouts
 

MARTINOV

Cartier
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Joyeria l'Ermitage, http://www.joyerialermitage.com/?

/Andreas

Antar att detta inte är aktuellt för dig länge, men om någon funderar på att köpa från Joyeria l'Ermitage, kör! Hade själv väldigt svårt att hitta info om denna säljare och jag var först väldigt tveksam då de hade många tråkiga omdömen och ett snittbetyg på 2.8/5. Nästan alla omdömen handlade dock om bemötandet på plats i butik, snorkiga/överlägsna säljare, okunniga säljare, höga priser osv, om det kan jag inte uttala mig.

Mailade länge och väl och ställde extremt många frågor, som de outtröttligt svarade på. Bad om väldigt specifika bilder, fick alltid svar inom en timme med det jag bett om. Klockan var enligt förväntan, i toppskick. Fick mail i torsdags eftermiddag om att klockan precis hämtats av Fedex, fick den sedan i fredags runt 14-tiden.

Den/de jag mailade med var supertrevliga och tillmötesgående, gick även bra att pruta en hel del. Av någon anledning kunde man inte köra trusted checkout via C24, de hävdade bestämt att de inte var "anslutna till den tjänsten". Det fick alltså bli en vanlig "wire transfer", men allt gick väldigt smidigt. Rekommenderas!
 
Topp