• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nån som handlat av orologeria bodoni srl?

Säljare på C24 från Italien, verkar ha fysisk butik och har schysst hemsida men jag hittar ingen tråd någonstans om att någon handlat från dem.
 
M

Malm

Guest
Köpte en Tudor Pelagos från showcommerce i italien. Allting fungerade mycket smidigt och klockan var i absolut nyskick.
 

YearZero

Omega
Handlare: Uhrenfreund
Hemsida: http://www.uhrenfreund.com/?lang=en
Land: Sverige
Köp av klocka: Sinn U1
Leveranstid: Under en vecka, jag minns faktiskt inte exakt.
Kommentar: Allting gick otroligt enkelt och smidigt. Tjibbe, som jag hade mailkontakt med, svarade snabbt på alla frågor och funderingar som jag hade och klockan var, precis som annonserat, helt ny och komplett. Jag hade absolut handlat från dem igen, utan att tveka. Rekommenderar varmt!


Instämmer jag med! Fick hem en Omega PO av dem idag. Från betalning så var klockan på dörren efter 4 dagar. Konkreta mail svar från Tjibbe, kunde dock ta lite tid ibland. Men allt som allt, superbra!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Handlare: Manzanares Joyero
Hemsida: manzanaresjoyero.com

Köpte en Zenith Pilot Big Date Special från dessa. Pratade med Juan Antonio som var mycket hjälpsam och svarade på alla mina frågor och var tillgänglig i princip 24/7. Klockan skickades samma dag betalningen var inne på deras konto och var hos mig dagen efter (spårbart paket via UPS). Väldigt nöjd med service och även priset, rekommenderas starkt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag har handlat av RomaOrologi i Italien via chrono24. Det visade sig att rotoraxeln inte var ordentligt smörjd. Jag gick till Rob E och fixade det, enkelt (30 min och 700 spänn) jag mailade kvittot och skrev vad jag gjort till RomaOrologi och den enda fråga jag fick var hur jag mådde och vilket konto jag ville ha in pengarna för reparationen på... Snacka om skön stil. Tummen upp!
 

HeliDive

Cartier
Har bara gott att säga om http://capetowndiamond.com/.

Amerikansk handlare med ett brett sortiment av kvalitetsklockor.

Trevligt bemötande av mr Jonathan Marcus, svarade inom 24 timmar på mina ibland kanske omständiga frågor.

Klockan var i ett underbart skick.

Kommer garanterat att handla där igen! :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
- Namn: The Watchhouse
- Land: Belgien
- Länk: http://www.thewatchhouse.eu/en/
- Omdömme kring transaktionen: Gilles, som äger affären, är en mycket sympatisk person som skriver bättre engelska än han pratar. Blixtsnabb på att svara på dumma mail-frågor, även under helger. Leverans via FedEx till dig dagen efter beställning. Tar kortbetalning. Ger 1 års garanti på alla klockor. Dessutom 14 dagars returrätt.
- Omdömme om klockan: Bättre än förväntat. Inte en antydan till att den är begagnad. Absolut nyskick till ett mycket bra pris, då han prutade 10% utan större påtryckningar.
 

Pellec

Breitling
Japp. Alla gånger. Jag satte in pengar och skickade iväg min klocka. Gjorde ett byte med pengar emellan. När han hade fått min klocka samt såg pengarna på kontot skickade han min nya kärlek :) nervös var jag men ska köpa fler av han nu. Har mycket kontakt :)
Har du gjort fler lyckade och smidiga affärer med Dikkeklokken? Är intresserad där.
Tack på förhand!
 

Leander

Breitling
Läst på KS ett tag nu och börjar bli sugen på att köpa en första "riktig" klocka. Inspirerad av Oris tråden och en kollegas klocka har jag spanat runt lite på chrono24.

Någon som har erfarenhet av:
A. Grimmeissen Uhren An. und Verkauf
Marktplatz 12
Im Hause Zehender am Markt
74072 Heilbronn
Tyskland

Trusted seller since 2003 på chrono24, vilket ju borde vara värt något?

Mvh
Leander
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Har exakt samma erfarenhet av Show Commerce. Snabb leverans och snabba svar. Från betalning tills dess att jag hade klockan i handen var den 3 arbetsdagar.

Mvh

Gustav


Är intresserad av Show Commerce och undrar hur mycket som tillkom för frakt och Paypal betalning om ni nu använde det?

Tack på förhand för svar.
 
Topp