• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Hej! Någon som handlat med dessa?
Oreficeria Zani
Via Tempio Malatestiano, 24, 47921 Rimini RN, Italien
+39 0541 55275

Med vänlig hälsning,
Anders
 

Davidsson

Breitling
Tja! Någon som handlat av den Japanska försäljaren Granos..
Det är listade som trusted seller. Något som har bra/dåliga erfarenheter från dom?
Hittat en klocka jag vill slå till på men känns fort inte helt 100%. Skulle tacksamt ta emot referenser.
1-11-11 Tamagawa
569-0857 Takatuki
Japan
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Tja! Någon som handlat av den Japanska försäljaren Granos..
Det är listade som trusted seller. Något som har bra/dåliga erfarenheter från dom?
Hittat en klocka jag vill slå till på men känns fort inte helt 100%. Skulle tacksamt ta emot referenser.
1-11-11 Tamagawa
569-0857 Takatuki
Japan

Vad är det du kollat på?
handlare på chrono24?
 

RolleFC

Omega
Uhrenkapital.com

Chrono24 handlare som jag köpt en Glashütte Original Senator Sixties Chronograph av. Mycket snabba på att svara på mail, trevlig ton och attityd i alla kontakter. Betalade onsdag, hade klockan på fredag.
Klockan var begagnad och i absolut toppskick utvändigt, precis som den beskrivits. Går som en klocka...Ett års garanti ingår. Rekommenderas.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Goodguy:
watch-lounge.de med ägare och kontaktperson Frank Schuster

Finns på Chrono24 och även med egen hemsida. Köpte en NIB Omega SMPc 300M, mycket snabba och korrekta svara på mail (oftast inom 5 minuter), trevlig ton och attityd i alla kontakter. Betalade på en fredag, klockan skickades med UPS på efterföljande måndag eftermiddag.

Klockan matchade vad som utlovats (NIB). Rekommenderas definitivt.
 

Ale

Cartier
den checkiske privatsäljaren beny2007 levererade. :)

Låter bra. Funderar på en fullset 2009 års Rolex OP, ref 116000 som han har ute nu för 2950 eur. Frestande, men på orologiodilusso.biz kan jag få den helt ny för 3490 eur, kan tycka att 6 år borde ge större skillnad än 5000 kronor. Hmm. Bra att veta att säljaren är bra iallafall! :)
 

Ale

Cartier
Nu har jag iallafall köpt en klocka av beny2007.
Håller tummarna inför leverans nästa vecka...o_O

/Alejandro
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Köpte från Pluswatch. Snabb leverans (under dygnet faktiskt) och trevligt bemött.

Jag gjorde dock misstaget att anta att alla länkar var med i kedjan, på bilderna syntes det att den var kortad och man såg inte heller att det låg mer några extra länkbitar. Dessutom står det lite vagt i annonsen typ att allt på bilden ingår eller så.

Jag hade också skickat mail till han och fråga om kedjan gick och resiza innan han skicka den och det var inga problem. Så man tycker att han borde gett en hint om att inte alla bitar var med.

Men men, länken passar bra för mig, kanske lite dumt när/om jag ska sälja vidare den sen. Kanske inte så dyrt att köpa länkbitarna dock.

Men var ändå noga med att se exakt vad som kommer med i köpet, kanske gäller överlag när man köper på nätet iofs.

Annars så funkade Pluswatch bra som sagt.
 

Daytona96

Rolex
Undrar samma sak! Någon?
Jag köpte en omega ploprof av honom förra året. Efter några gångers användning så lossnade kronan och jag fick sedan reda på att det var många fel på klockan och att servicen skulle bli dyr. Blev helt chockad eftersom han skrev i annonsen att den var servad. Försökte få pengarna tillbaka men han vägrade och påstod att jag var lurendrejaren!!!! Så jag råder dig att inte köpa nåt av honom!!
 

Evert

Omega
Jag köpte en omega ploprof av honom förra året. Efter några gångers användning så lossnade kronan och jag fick sedan reda på att det var många fel på klockan och att servicen skulle bli dyr. Blev helt chockad eftersom han skrev i annonsen att den var servad. Försökte få pengarna tillbaka men han vägrade och påstod att jag var lurendrejaren!!!! Så jag råder dig att inte köpa nåt av honom!!
Stort tack för den infon, ovärderlig. Ruskigt tråkigt att höra ditt fall så klart!
 

Ale

Cartier
Jodå, fick klockan igår, försäkrad leverans med DHL, tog 3 dagar från Tjeckien.
Och kan intyga att beny2007 levererar :)

Fantastiskt fin Rolex OP, skick precis som beskrivet, Good guy alltså!

Förresten skrev han att han inom kort skulle lägga upp en Explorer II white, ref. 16570, 2011 och en Submariner, ref. 16610, 2009....

/A
 

romanov

Cartier
Jodå, fick klockan igår, försäkrad leverans med DHL, tog 3 dagar från Tjeckien.
Och kan intyga att beny2007 levererar :)

Fantastiskt fin Rolex OP, skick precis som beskrivet, Good guy alltså!

Förresten skrev han att han inom kort skulle lägga upp en Explorer II white, ref. 16570, 2011 och en Submariner, ref. 16610, 2009....

/A


Roligt att höra.
Har själv köpt en Rolex Submariner av honom :)
Väntar på leverans nästa vecka :oops:
 

Patrik7Nilsson

Breitling
Någon som handlat av:
Arum S.L
Calle Ayala nº 28
28001 Madrid
Spanien

Eller på deras websida: arum24.es

Jag köpte en Panerai Luminor GMT PAM320 förra veckan av dom.
Hade mejlkontakt med en tjej vid namn Maria.
Väldigt bra service. Betalade via Paypal och klockan levererades dagen efter hem till mig.
Väldigt nöjd med både klockan och servicen!
 

Rullplanka

Omega
2-Faktor
Jag köpte en Panerai Luminor GMT PAM320 förra veckan av dom.
Hade mejlkontakt med en tjej vid namn Maria.
Väldigt bra service. Betalade via Paypal och klockan levererades dagen efter hem till mig.
Väldigt nöjd med både klockan och servicen!

Det var just den jag kollat på...så går det om man inte är snabb nog :banghead:
Grattis till en fin klocka å till ett bra pris.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Goodguy:
Iguana Sell: iguanasell.es eller iguanasell.co.uk
Finns på Chrono24 och även med egen hemsida. Köpte en NIB Glycine Combat Sub, mycket snabba och korrekta svara på mail (oftast inom 20 minuter), trevlig ton och attityd i alla kontakter.

Klockan matchade vad som utlovats (NIB). Rekommenderas definitivt.
 
Topp