• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,
Om jag annonserar ut en svensksåld klocka för exempelvis 20000 som kostar 35000 hos svensk ad och jag får bud på 11000 med hänvisning till annonser på Chrono24; hur starkt argument är detta? Jag är inte så van att sälja klockor, men tycker att vissa annonssvar antyder att man är en idiot som begär summan x för en klocka som någon funnit för summa y på nämnda site. Hur ska man tänka?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Människor som hänvisar till andra annonser när de försöker skambuda kommer aldrig köpa din klocka. Gissningsvis är klockan för 11000 kr till salu av någon shady handlare i Grekland?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Människor som hänvisar till andra annonser när de försöker skambuda kommer aldrig köpa din klocka. Gissningsvis är klockan för 11000 kr till salu av någon shady handlare i Grekland?
Tack för svaret... Alla möjliga handlare känns det som. Kan ha viss förståelse för att man hänvisar till Uret men känns som många kommer med Chrono24-länkar...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror väl på vad det är för klocka och hur priserna varierar runt om i världen. Att den är svensksåld tycker jag inte ger något premium men att den befinner sig i Sverige ger det (oftast).

Sen kan man ju tycka att om man hittar en klocka för halva priset någonannanstans, så köp den då istället för att försök pruta.
 

patsve

Breitling
Hej,
Om jag annonserar ut en svensksåld klocka för exempelvis 20000 som kostar 35000 hos svensk ad och jag får bud på 11000 med hänvisning till annonser på Chrono24; hur starkt argument är detta? Jag är inte så van att sälja klockor, men tycker att vissa annonssvar antyder att man är en idiot som begär summan x för en klocka som någon funnit för summa y på nämnda site. Hur ska man tänka?
Ignorera bara sådana svar, personen i fråga tänker inte köpa din klocka.
 
L

LadyA

Guest
Beror väl på vad det är för klocka och hur priserna varierar runt om i världen. Att den är svensksåld tycker jag inte ger något premium men att den befinner sig i Sverige ger det (oftast).

Sen kan man ju tycka att om man hittar en klocka för halva priset någonannanstans, så köp den då istället för att försök pruta.

Precis! Jag kan tycka att Chrono24, Tradera, Blocket osv kan fungera som jämförelse generellt. Är din klocka markant högre pris än övriga i samma skick kanske du borde tänka om med priset.
Att jämföra med den billigaste är ju inte riktigt samma sak för den är förmodligen inte i samma skick som din. Samma sak med att jämföra med listpriset på nya klockor när den är begagnad..
 

JohnFors

Omega
Varför köpte personen inte av den som sålde för 11 då? Det hela går ut på att man söker sig till en plats där man kan leta upp ett så lågt pris som möligt som då inte innefattar någon form av säkerhet plus att man säkerligen får extra avgifter i form av frakt kortavgifter osv. Sen tar man det priset till den svenska marknaden och vill ha exakt samma. Inte för att tala illa om chrono24 det är en fantastisk sida men folk borde sluta vara så jävla småaktiga. Oftast är inte ett pris fast alla borde ha utrymme till viss prutmån men att erbjuda halva priset är bara löjligt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Handla inte av en privatsäljare som heter Antimo Rodi . Har blivit blåst på en seamaster f300 "cone" . Först förhalade han överföringen och sa att den inte kommit in på kontot . Sen skickar han nån skitklocka som jag inte ens vill ha i toastolen .
Antimo Rodi lägg det på minnet . Har en annons ute nu . https://www.chrono24.se/philipwatch...ppe-watch-da-tasca-in-oro--12k--id3472046.htm
Om det går att rapportera bedrägeri till chrono24 bör du göra det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Andersml

Audemars
2-Faktor
Att köpa av en privatperson på Chrono24 är lika farligt/risky som att göra det på Blocket om man skickar pengar först. Gör ALDRIG det.

Personligen skulle jag inte heller köpa av butik som är ny...endast från butik med ett par års historia på Chrono24. Då minskar man risken för att bli lurad.
 
Topp