• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24

Pilot

Panerai
2-Faktor
God kväll!

Funderar på att testa att handla från chrono24!
Är de någon som kan dela med sig av sina erfarenheter bra som dåliga!
Hur "safe" är de?
Är främst på jakt efter IWC men annat är oxå intressant!

Mvh

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
C24 är som blocket - en samlingsplats för försäljare. Alltså, C24 säljer ej - de skapar en kontakt mellan en säljare och potentiella köpare

Sök på "chrono24" på forumet så får du fram en diger samling med liknande frågeställningar som du själv ställt. Det är en vanlig återkommande fråga. Grundsvar är alltid:

1) Köp säljaren (googla säljaren, sök referenser, gå på magkänsla, kolla om de har fysisk butik...)
2) Gör din research på modellen du söker
3) Försök betala med paypal för att få ett visst bedrägeriskydd
4) Använd säkra/kända kurirer (speciellt från Italien) så som DHL, Fedex, UPS etc
5) Enjoy the hunt...
 
T

Tobbe

Guest
Kan säga att jag själv jagar på C24 för tillfället, ett jävla heltidsjobb.... De senaste dagarna har inte varit särskilt produktiva på jobbet :(
 

Sond

Patek
C24 är som blocket - en samlingsplats för försäljare. Alltså, C24 säljer ej - de skapar en kontakt mellan en säljare och potentiella köpare

Sök på "chrono24" på forumet så får du fram en diger samling med liknande frågeställningar som du själv ställt. Det är en vanlig återkommande fråga. Grundsvar är alltid:

1) Köp säljaren (googla säljaren, sök referenser, gå på magkänsla, kolla om de har fysisk butik...)
2) Gör din research på modellen du söker
3) Försök betala med paypal för att få ett visst bedrägeriskydd
4) Använd säkra/kända kurirer (speciellt från Italien) så som DHL, Fedex, UPS etc
5) Enjoy the hunt...

Vill bara understryka detta svar. Jag har köpt på/via Chrono24 och Blocket. Krävs ungefär samma strategi. Lite fler heltokar på Blocket dock.
 
Topp