Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

ChronoEdge i England

Diskussion i 'Diskussion' startad av jori, 5 juni 2014.

1. jori
    Trådstartare

jori Torpare

Tjena,
    Jag hittade denna Tag Heuer Aguaracer på Chrono24 och är väldigt intresserad av att köpa just denna modell. Någon som har erfarenhet av denna säljare? Googlade lite men hittade inte så mycket...
    Vilka frågor bör jag ställa innan eventuellt köp? Står att klockan är nyservad och säljs med 12 månaders servicegaranti.

Länk till klockan:

https://www.chrono24.se/tagheuer/aquara ... otepad.htm
    http://www.chronoedge.co.uk/watches/tag ... t6015.html

Tack på förhand!

2. jori
    Trådstartare

jori Torpare

3. Sond

Sond Friends of KS

Kan inget om klockan och känner inte till handlaren. Frågor att ställa är om det finns kvitto på service. Normalt får du räkna med att den inte är servad vad de än säger och skriver. Det är bara kvitto från oberoende(inte säljaren själv) som gäller som bevis på service. Garantin räknar de med att den inte löses ut. Du hinner inte få något fel, alt. orkar du inte skicka den till dem... Men så är det med allt begagnat i klocksvängen. Surt men sant.

Har de fysisk butik? Hur länge har de funnits? Några bad guy trådar på nätet? Typiska frågor jag ställer mig vad gäller näthandlare. Här är en tråd du kan väcka liv i för att se om någon fler har erfarenhet: http://forum.tz-uk.com/showthread.php?294804-chronoedge-co-uk

4. jori
    Trådstartare

jori Torpare

Enligt deras "About us"-flik på hemsidan så kan man läsa sig till att dom inte har funnits så länge men har 25-års erfararehet i branschen. Dem har ingen butik, är istället kontorsbaserade för att hålla nere omkostnader och på så vis kunna hålla lägre priser.
    Hittar inte speciellt mycket recensioner om dom, endast de få som du också länkade.

Ska försöka väcka liv i den tråden igen för att se om någon mer har handlat från dem.

Tack så länge!

5. Sond

Sond Friends of KS

Rent allmänt skulle jag inte vara livrädd för en handlare från UK. Skulle snabbt spridas om de är fishy... Men ta det för min högst personliga uppfattning.

Mårtenssons ur Brookfield