Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Chronograph Suisse - värde?

Diskussion i 'Vintage' startad av carlanton, 10 juli 2013.

1. carlanton
    Trådstartare

carlanton Biskop

Har en Chronograph Suisse i 18k guld liggandes hemma. Extremt bra skick och tavla i absolut mint. Kanske bytt i efterhand? Som jag förstår det är dessa klockor inte helt ovanliga men finns med olika märkningar. Vad brukar de vara värda? Vad är historien bakom dem?

2. carlanton
    Trådstartare

carlanton Biskop

Chronographe ska det givetvis vara...

3. Gavve

Gavve Greven

Låter intressant, men posta gärna bilder

4. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Om du har den hemma, ta dig tiden för att ta en bild för att få ordentlig hjälp :) Vet att det finns ett gäng med grabbar här som kan besvara din fråga om du bemödar dig att ta en bild.

Det låter onekligen spännande.. :)

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Beror på tavelkombination och skick, men en i bra skick brukar kosta ca 4500 kr. Är din finfin kanske 5500?

6. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Intresserad av att sälja?

7. carlanton
    Trådstartare

carlanton Biskop

Egentligen är det min pappa som har den, och vi är rätt långt ifrån varandra just nu. Har tyvärr ingen bild, men jag vet att många har erfarenhet av dem. Såg i en annan tråd att någon uppskattade värdet till "max ett par tuss", därav min fråga. Runt 5000 kr är vad jag hade gissat också. Om han har kvar den och ska sälja den kommer den säkert hamna här. Ska se om han ksn skicka en bild!

8. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Har för mig att jag läste någonstans att CS är "the original fulmärke" som gjordes av diverse olika tillverkare, oftast med Landeron-verk, och såldes till turister i Schweiz under 40-60-talet. Men tydligen av god kvalitet och rätt poppis så ett antal tusingar lär den säkert inbringa.

Bara något jag hade i bakhuvudet...

9. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Varför skulle det vara ett fulmärke? Vad jag förstår var det en grossisttyp? Tunt guld men vekligen inget skit.

10. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Kanske slarvigt uttryckt av mig. Det är ju onekligen snygga klockor.
    Här är en tråd om ämnet med bland annat ett inlägg av James Dowling.
    http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=16798