• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Chronographe Suisse kronograf.

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Säljer nu denna efter att ha insett att när jag tänker på den så tänker jag på att sälja och inte att ha på mig.

En Chronographe Suisse märkt "Eresco" med manuellt verk och plexiglas. Eresco har jag absolut ingen aning om vad det är. Guldpläterad boett som mäter ca 36 mm. 18 mm i bandhornen. Väldigt fin tavla i bra skick för åldern. Är lite mer åt silverhållet IRL. Lite små tappningar i färg på vissa ställen, se och bedöm själva. Kommer på Hirsch duke band i bra skick.

Pris: 5000:- 4300:- 4000:- 3500:- (!!!) inkl frakt inom Sverige. Eller bud!


Vet ej när den är tillverkad. Men köpt på forumet i våras.

Hade då genomgått en mindre översyn av McGyver på forumet.

-Balansen demonterad, rengjord och smord
-Lagringspunkter (Som går att komma åt utan demontering) är rengjorda och smorda
-Ruckad
-Smort packningar

Många frågor på hur den går och den går bra, men tappar ca 15 sek per dygn. Uppmätt liggandes på bord. Men lång och stabil gångreserv samt kronografnollställning fungerar grymt!

Tveka inte på att skicka ett PM vid frågor.

Returpolicy: Ett dygn efter mottagande om du skulle bli ledsen och besviken....

IMG_6273.PNG

IMG_6270.JPG


Stulen från förra ägaren skamlöst och utan att fråga..... :O
u8a2y6e5.jpg
 
Topp