Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Chronometer certifikat? (Omega)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Barachiel, 8 oktober 2013.

1. Barachiel
    Trådstartare

Barachiel Torpare

Har införskaffat mig min första "dyrare" klocka så att säga.
    En Omega Seamaster Planet Ocean

Och det är som så att jag har sett en del medlemmar här som får med ett kort till sina Omega-klockor som visar "Chronometer Certificate"
    Exempelvis i denna tråden http://klocksnack.se/threads/wtt-omega-po-8500-rolex-submariner.12836/

Jag fick endast med Pictograms och International Warranty-kortet och blev lite fundersom då det är en chronometer jag har.

Då är min frågeställning. Ska det alltid följa med ett "Chronometer Certificate" till en Cronometer?

2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Omega har helt nyligen slutat att förse nya klockor med det röda COSC-kortet, så allt är i sin ordning. Det som medföljer är alltså:

*) International Warranty-kortet
    *) Pictograms-kortet

Två, istället för som tidigare tre kort. Att klockan är en certifierad kronometer framgår likt tidigare av COSC-stämpeln på Pictograms-kortet.

Vänligen
    Forumets undersköterska

3. Barachiel
    Trådstartare

Barachiel Torpare

Tack för infon!
    Då slipper jag oroa mig för att jag fått tag i en förfalskning med andra ord! :)

Mårtenssons ur Brookfield