Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Chronometer utan chronometer?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Najkks, 31 maj 2016.

1. Najkks
    Trådstartare

Najkks Torpare

Har fått ett tillfälle att köpa en breitling chronomat till ett hyfsat bra pris.. Den har mest legat i en låda det senaste halvåret så en service kommer att behövas.

Det är även så att chronomatfunktionen verkar ha stannat, något som enligt vissa kan bero på att den inte använts på länge.

Nu är frågan, går detta att ordna med service? Förvisso kommer jag inte att vara beroende av just funktionen men det vore ju trevligt att få klockan i bra skick igen..

2. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Antar att du menar att kronograffunktionen inte funkar? Det ordnas vid service, men kronografer är dyrare att serva än okomplicerade klockor, så du får vara beredd på det.

3. Najkks
    Trådstartare

Najkks Torpare

Ja exakt, kronografen är inte helt i lag
    Dock är det väl inget annat som påverkas?

4. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Hur menar du nu? Mvh

5. denjohan

denjohan Friends of KS

Som jag tolkar det undrar du om klockan kan visa tid utan att tidtagarfunktionen funkar? Svaret är ja, men jag skulle ändå serva den, har en del av verket lagt av kan man nog misstänka att resten också ligger i farozonen.

Dixie och eriksson850 gillar detta.