• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chronometer utan chronometer?

Najkks

Breitling
Har fått ett tillfälle att köpa en breitling chronomat till ett hyfsat bra pris.. Den har mest legat i en låda det senaste halvåret så en service kommer att behövas.

Det är även så att chronomatfunktionen verkar ha stannat, något som enligt vissa kan bero på att den inte använts på länge.

Nu är frågan, går detta att ordna med service? Förvisso kommer jag inte att vara beroende av just funktionen men det vore ju trevligt att få klockan i bra skick igen..
 

Psykel

Patek
Antar att du menar att kronograffunktionen inte funkar? Det ordnas vid service, men kronografer är dyrare att serva än okomplicerade klockor, så du får vara beredd på det.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Som jag tolkar det undrar du om klockan kan visa tid utan att tidtagarfunktionen funkar? Svaret är ja, men jag skulle ändå serva den, har en del av verket lagt av kan man nog misstänka att resten också ligger i farozonen.
 
Topp