Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Chucka din klocka!

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Chuck, 13 januari 2013.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Jag har som bekant lyckats maskindiska min klocka och fått mitt vridringsinlägg bli mer karaktäriskt med en mattare yta som resultat. För en del inserts kan detta göra underverk medans för min del, en 14060M med 8 månader på nacken gav det ett lätt men sobert resultat. Inte för mycket och inte för lite, en grå nyans som uppstår vid vissa ljusförhållanden.

Räkna med en jämn matt yta iaf :D

Nedan följer en bildserie hur man kan gå till väga om man inte vill diska hela klockan :lol:

Få tag i en rostig träkniv eller liknande för att bända av vridringen, givetvis funkar en platt metallkniv med.

Placera under kl 19:00 och bänd bäst det går. till slut hoppar den av.

Hoppla! Nu när ringen är av glöm inte ta vara på fjädern klockan 13:00.

Plocka sedan av metallringen

Ta själva ringen och tryck ut inserten/inlägget med tummen

Fäst ditt insert på ett bra sätt i diskmaskinen

Ta ett erkännt fabrikat av maskindiskmedel och ställ in 65 grader eller högsta temp på din maskin

Nu är det bara o vänta

En före bild när klockan var ny

Återmontera och här ser ni mitt resultat efter 2 disktillfällen, här i direkt solljus

Hoppas ni tyckte om det och att några av er kan ha nytta av mitt moddtips.

ha en fortsatt trevlig vecka på er!

Cheers Chuck

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Chucka din klocka!

Tyckte om det? Ja!
    Nytta av det? Njaee... :mrgreen:

3. Tycker det blir lite 'Pelagos' över den med det matta inlägget....gillar blankt bättre...

Men coolt hursomhelst...

4. China

China Guest

Utan att ha några synpunkter på metoden för din mod, så tycker jag att effekten blev lite fel. Urtavla och vridringsinlägg bryter ganska starkt, och om tanken var att få en "vintage look" så är min egen subjektiva åsikt att det misslyckades. Om du ger urtavla och visare en omgång så kan nog åldrandet få en bättre effekt. Därmed inte sagt att du är fel ute, smaken är som baken. ;)

Ville du enbart bleka vridringsinlägget, grattis!

5. Crowolf

Crowolf Guest

Säg inte att du slarvade borta vridningen under processen. :)