• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrnörd möter klocknörd möter läkare utan gränser.

BOTL

Panerai
Jag tror stenhårt på karma och har fått ett mycket väl mottagande av er medlemmar här på forumet. Flera har tagit sig tid att dela med sig av sina kunskaper, kontakter och erfarenheter och jag efter att ha kollat med admin fick tummen upp till att göra detta.

Som jag förstår det finns det ett par livsnjutare här som röker cigarr.

Vi kör en auktion här och man får buda på godbitarna. Vi börjar på 100 kr och buden höjs med minst 20 kr per bud, det vinnande budet ska senast imorgon skicka pengarna till läkare utan gränser och posta ett bevis på det här i tråden och ett pm till mod med adress varefter jag skickar två cigarrer som gåva.

Auktionen slutar 23:00 ikväll

2 styckna Montecristo tubos som är discontinued från 2006 som är ett fantastiskt cigarrår. Cigarrerna ligger i metalltuber och oöppnad klarats de sig i nån månad utanför en humidor.

Väl mött
aju5a8ed.jpg



Ben Bockbrännarbolmers
 

BOTL

Panerai
Du dubblade insatsen rakt av :D snyggt. Nu får vi se om Rolexfolket öppnar plånböckerna för denna goda sak ;)
 

BOTL

Panerai
Helt rätt, och detta är en smått fantastisk cigarr tycker jag. Det är de gamla tuberna med skruvkork och jag har rökt dessa från 70-talet som levererat starkt. Bland det bästa jag rökt faktiskt.

Så för den som vill kan man lagra dessa i några decennier. Väldigt kul att ni är så generösa för denna goda sak.

PS. Montecristo är mitt favoritmarca.ds
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Helt rätt, och detta är en smått fantastisk cigarr tycker jag. Det är de gamla tuberna med skruvkork och jag har rökt dessa från 70-talet som levererat starkt. Bland det bästa jag rökt faktiskt.

Så för den som vill kan man lagra dessa i några decennier. Väldigt kul att ni är så generösa för denna goda sak.

PS. Montecristo är mitt favoritmarca.ds
Vid ev vinst, kan de inackorderas i din humidor tills de skall tändas på?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Snyggt jobbat BOTL och ni som bjuder.
Jag avstår för tillfället, har rätt fullt i humidoren å rök-tillfällena är allt för få.
 

Camo00

Patek
Grymt initiativ! Sugen blir man, men tyvärr är rökbudgeten minimal just nu... (Läkare utan gränser får dock ändå, eftersom man är månadsgivare)

Den som köper dem får med fördel recensera i det nya underforumet Livsnjuteri som förmodligen kommer snart... :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Varför inte boosta upp denna budgivning lite? Om det är ok med dig, BOTL kan jag erbjuda ett personligt besök på Cigarrummet för vinnande budgivare där kunskap och omgivning kan insupas tillsammans med att avnjuta de vinande cigarrerna i deras medlemsavdelning. Allt för välgörenheten!
 

BOTL

Panerai
Jag har medvetet inte blandat in något företag i detta och bara fokusera på välgörenhet trots vänner till mig driver cigarrklubb i Sthlm.

Sen om någon i sällskap med dig vill gå dit och röka det de budat hem är en helt annan sak :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag har medvetet inte blandat in något företag i detta och bara fokusera på välgörenhet trots vänner till mig driver cigarrklubb i Sthlm.

Sen om någon i sällskap med dig vill gå dit och röka det de budat hem är en helt annan sak :)
Kan betona att jag absolut inte vill snika in smygreklam utan bara krydda budgivningen för ändamålet skull. Har ingen som helst koppling annat än vänskaplig till butiken.
 
Topp