• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det verkar så. Känns den torr? Kalibrera hygrometern. Finns kit att köpa. Men kan du lämna tillbaka den så hade jag gjort det

Känns något torr ja. Jag provar att skifta hygrometer med min gamla humidor så får vi se vad värdena blir imorgon på resp. hygrometer.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tack @sherwan
IMG_0676.JPG

Denna var riktigt riktigt god men känns lite för hårt packad alt kanske pluggad?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Känns något torr ja. Jag provar att skifta hygrometer med min gamla humidor så får vi se vad värdena blir imorgon på resp. hygrometer.

@BOTL

Idag när jag öppnade den nya humidoren med hygrometern från den gamla humidoren (som funkar väldigt bra) så visade den 80. Den digitala hygrometern från den nya humidoren visade 49 i den gamla humidoren så båda humidorerna verkar fungera som de ska. Frågan är nu bara hur fuktighetsnivån är egentligen. Kör med Boveda 69% i båda humidorerna.
 

Stein

Cartier
@BOTL

Idag när jag öppnade den nya humidoren med hygrometern från den gamla humidoren (som funkar väldigt bra) så visade den 80. Den digitala hygrometern från den nya humidoren visade 49 i den gamla humidoren så båda humidorerna verkar fungera som de ska. Frågan är nu bara hur fuktighetsnivån är egentligen. Kör med Boveda 69% i båda humidorerna.
Läs mitt inlägg om kalibrering av hygrometern en eller två sidor tillbaka.
 

BOTL

Panerai
@BOTL

Idag när jag öppnade den nya humidoren med hygrometern från den gamla humidoren (som funkar väldigt bra) så visade den 80. Den digitala hygrometern från den nya humidoren visade 49 i den gamla humidoren så båda humidorerna verkar fungera som de ska. Frågan är nu bara hur fuktighetsnivån är egentligen. Kör med Boveda 69% i båda humidorerna.

Reklamera din hygrometern och be om ett kalibreringskit. Tror bodeva säljer såna.
 
  • Like
Reactions: Zed

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Lite påfyllning till humidoren som just kom in! ;)

IMG_2114.JPG
IMG_2117.JPG


RASCC ska få vila till en stund över vintern (har en påbörjad låda som jag plockar löpande av)

Bolivaren är jag grymt sugen på att testa snarast! Får se till att hitta en stunds passande egentid inom kort.
Bolivaren (Royal Coronas) är riktigt mumma!
 

Camo00

Patek
Jag lyfte den frågan i somras när jag skulle till USA. Han syftar alltså på att om en svensk åker på semester till USA, får han då ta med sig kubanska cigarrer för eget bruk.
Bra fråga! :)

Edit: Rimligen bör man få det, då embargot gjorde att Kubatillverkat gods var bannlyst även om köpt i tredje land. Således borde vem som helst nu få föra in kubanska produkter avsedda för eget bruk i USA oavsett från vilket land...
 
Topp