• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det verkar så. Känns den torr? Kalibrera hygrometern. Finns kit att köpa. Men kan du lämna tillbaka den så hade jag gjort det

Återkoppling gällande min humidor. Det visade sig att båda hygrometrarna gav fel värden. Efter 48 timmar i en ziplock med en Boveda 69%-påse visade den digitala hygrometern 49%, precis som den gjorde i humidoren fylld med cigarrer och ett gäng sådana Bovedapåsar. Tolkar detta som att 49% på hygrometern är 69% i verkligheten.
 

BOTL

Panerai
Tidigare idag en ERSM balthazar

IMG_1409.JPG
IMG_1410.JPG
 

Lolle

Panerai
Kavaj och brogues byts mot kakelbyxorna - har tydligen i något svagt ögonblick lovat att foga om badrummet. Hur man nu kan "tröttna" på fogfärg vet jag inte men jag har mina hobbies så jag håller tyst när hon har sina...

La aurora hade bland de värsta gördlarna jag sett - men cigarren i sig är inte så dum...
IMG_5570.JPG
 

Brunleif

Panerai
Smärtsamt att titta på alla bilder. Försöker sluta snusa men varje gång jag röker en cigarr ramlar jag tillbaka och suget efter en vanlig cigarett är våldsamt. Får ha uppehåll några veckor...
 
Topp