• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Pistol_Pete

Panerai
Den här var riktigt dålig....
Någon slags turistgarre som tillhandahölls av strandbaren. Kan inte rekommendera.

IMG_4526.JPG
 

Bottega

Cartier
Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med. Jag har några R&J Short Churchills, som jag har problem med. Min plastidor som jag använder visar 68% mellan 18-20 grader. De pinnar från lådan som jag har rökt tidigare röker perfekt utan problem, däremot mina SC är extremt fuktiga och blöta. Röker jag pinnen så slocknar den, oavsett om jag röker konstant för att bibehålla glöden. Jag märker att något är fel direkt. Varför är det så, vad ska jag göra? Räcker det med att låta dom ligga utanför lådan 1 vecka?

Fick en låda Royal Robusto från samma Casa (Grader + fuktighet var detsamma) och de röktes utan problem.

Tack
 

Pistol_Pete

Panerai
Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med. Jag har några R&J Short Churchills, som jag har problem med. Min plastidor som jag använder visar 68% mellan 18-20 grader. De pinnar från lådan som jag har rökt tidigare röker perfekt utan problem, däremot mina SC är extremt fuktiga och blöta. Röker jag pinnen så slocknar den, oavsett om jag röker konstant för att bibehålla glöden. Jag märker att något är fel direkt. Varför är det så, vad ska jag göra? Räcker det med att låta dom ligga utanför lådan 1 vecka?

Fick en låda Royal Robusto från samma Casa (Grader + fuktighet var detsamma) och de röktes utan problem.

Tack
Har inte haft det problemet själv, men en enkel fix bör väl väl vara att ta ut pinnarna och låta de torka lite?
Jag försöker absolut inte vara dryg eller otrevlig men det låter rätt enkelt att lösa...
 

matage

Omega
Här hade man laddat för att kunna ta en cigarr eller två i civiliserade former efter jobbet under två dagar i Qatar... så blåser det halv storm ute och hotellet är helt rökfritt :/

Oh well - bara att ta med pinnarna hem och sätta sig på balkongen istället då...
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Rökt en låda Behike -10, samt någon singel -13. Fantastiska. Men frågan är inte om Siglo 6 med minimum 5 år på nacken är något bättre enligt mig, för efter 5 år börjar honungsötman som med ålder blir rätt framträdande i Linéa 1492-serien, i alla fall enligt mig.
Jag rökte Behike på Kuba för 3 år sen och för 2 år sen fick jag smaka en Siglo 6 som initialt kommit från @BOTL och det du beskriver är på pricken! De blossen jag tog på den Siglo 6an är nog bland dem bästa smakmässigt, någonsin!
 
Topp