• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Gjorde slag i saken. Humidor beställd och lite enklare Cigarrer och Rom beställt. All in :)

cigars - Hacico.de.jpg
 

Brage

Omega
Rökig kanske var kasst beskrivit. Men det var en god cigarr med lite smak av kaffe och choklad. Rök gjorde sen men jag tyckte att smaken togs över lite väl mycket av '' röksmak''. Jag vet inte hur jag ska beskriva detta, låter bara dummare desto mer jag försöker :confused: haha
Jag förstår tror jag, typ brandrök? -Väldigt obehagligt enligt mig.

Men ska jag röka Alec Bradley, blir det Black Market i Toro-format. Resten de tillverkat är väldigt mediokert, men det får stå för mig, och mina smaklökar.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Rökig kanske var kasst beskrivit. Men det var en god cigarr med lite smak av kaffe och choklad. Rök gjorde sen men jag tyckte att smaken togs över lite väl mycket av '' röksmak''. Jag vet inte hur jag ska beskriva detta, låter bara dummare desto mer jag försöker :confused: haha
Inte alls dumt! Du beskriver din upplevda smak och du får tom in kaffe och chocklad!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Beställde precis ett paket cigarrer innehållande 20st Rocky Patel:
Vintage 2003
Vintage 1990
Vintage 1992
Sundown.

Nu uppkom problemet hur dem skall förvaras. Eftersom intresset är så nytt så har jag ingen lust att köpa en dyr humidor. Har ni några tips? Och var dessa cigarrer rimliga som startpaket? :)
 

Guden

Cartier
Beställde precis ett paket cigarrer innehållande 20st Rocky Patel:
Vintage 2003
Vintage 1990
Vintage 1992
Sundown.

Nu uppkom problemet hur dem skall förvaras. Eftersom intresset är så nytt så har jag ingen lust att köpa en dyr humidor. Har ni några tips? Och var dessa cigarrer rimliga som startpaket? :)
Köp en plastlåda från classe, beads, batterivatten och hygrometer så är du redo. :)

Använd sökfunktionen och sök efter "beads" så får du lite mer info om var det kan köpas etc. Har själv frågat ett par gånger och fått underbara svar. Allt finns dokumenterat här.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Beställde precis ett paket cigarrer innehållande 20st Rocky Patel:
Vintage 2003
Vintage 1990
Vintage 1992
Sundown.

Nu uppkom problemet hur dem skall förvaras. Eftersom intresset är så nytt så har jag ingen lust att köpa en dyr humidor. Har ni några tips? Och var dessa cigarrer rimliga som startpaket? :)
Köp en plastlåda från classe, beads, batterivatten och hygrometer så är du redo. :)

Använd sökfunktionen och sök efter "beads" så får du lite mer info om var det kan köpas etc. Har själv frågat ett par gånger och fått underbara svar. Allt finns dokumenterat här.
Korrektomundo!
Tjacka en 10-15L plastlåda från Clas Olsson. Klicka hem 65% beads här:
http://www.heartfeltindustries.com/
Komplettera med en hygrometer från Clas Olsson (valfritt) och vattna beadsen med batterivatten från valfri mack.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Köp en plastlåda från classe, beads, batterivatten och hygrometer så är du redo. :)

Använd sökfunktionen och sök efter "beads" så får du lite mer info om var det kan köpas etc. Har själv frågat ett par gånger och fått underbara svar. Allt finns dokumenterat här.
Korrektomundo!
Tjacka en 10-15L plastlåda från Clas Olsson. Klicka hem 65% beads här:
http://www.heartfeltindustries.com/
Komplettera med en hygrometer från Clas Olsson (valfritt) och vattna beadsen med batterivatten från valfri mack.

Man tackar man tackar :) får blir en googling efter en guide när det blir dags. Detta är ju riktigt roligt!
 
Topp