• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

BOTL

Panerai
Blev en spontan liten cognacprovning med en god vän igår. Skriver här eftersom det intresserar såklart er som håller på med smaker.
Först ut var en Daniel Bouju Selection Speciale 5 år på fat, måste vara bland det mest spännande jag druckit. En smärre smakexplosion i gommen med lång fruktig eftersmak. En väldigt god oljighinna lägger sig i gommen och dröjer kvar. Misstänker att de legat på nåt fat som ger den här sötman. Tyvärr vart vi lite småfulla och resulterade i att jag inte skrev ner anteckningar.

Näst ut var VSOP 10 år på fat, här har man börjat förfina. Den här ungdomliga egenskaperna som sticker åt alla håll dämpas och man visar att det finns mer, om du ger mig ett par år till. En helt okej cognac men måste säga att den enklare specialen var så rolig att jag skulle föredrar den.
 

mikjon

Omega
Blev en spontan liten cognacprovning med en god vän igår. Skriver här eftersom det intresserar såklart er som håller på med smaker.
Först ut var en Daniel Bouju Selection Speciale 5 år på fat, måste vara bland det mest spännande jag druckit. En smärre smakexplosion i gommen med lång fruktig eftersmak. En väldigt god oljighinna lägger sig i gommen och dröjer kvar. Misstänker att de legat på nåt fat som ger den här sötman. Tyvärr vart vi lite småfulla och resulterade i att jag inte skrev ner anteckningar.

Näst ut var VSOP 10 år på fat, här har man börjat förfina. Den här ungdomliga egenskaperna som sticker åt alla håll dämpas och man visar att det finns mer, om du ger mig ett par år till. En helt okej cognac men måste säga att den enklare specialen var så rolig att jag skulle föredrar den.
Fin recension @BOTL
Boujus 5 åriga Selection Speciale är absolut en av de bästa cognac i den prisklassen.
 

Bottega

Cartier
Hemkommen från Turkiet idag. Hann handla på flygplatsen där de har två-tre? world of cigars! Inget speciellt, ganska normala priser samt en hel del icke kubanska.

Jag var på väg att köpa en låda Vigia från Trinidad för den har vart slut länge. Däremot så var de riktigt små? Större än reyes men mindre än de normalt jag är vana med att puffa. Vi öppnade en äldre A/T och ta mig fan det var markant skillnad.

Det jag köpte var detta!
pmbHnsm.jpg


@Stein pratade så gott om dessa, passade på att plocka en låda med mig. Monte-Carlon känns som en perfekt efter jobbet/middag garre om man vill ha en kortare stund. Ska bli kul och pröva.
3RFImko.jpg


Samt ett gäng Palmas extra från Hoyo!
P2VnjW2.jpg


7qTAo2o.jpg
 

Stein

Cartier
Hemkommen från Turkiet idag. Hann handla på flygplatsen där de har två-tre? world of cigars! Inget speciellt, ganska normala priser samt en hel del icke kubanska.

Jag var på väg att köpa en låda Vigia från Trinidad för den har vart slut länge. Däremot så var de riktigt små? Större än reyes men mindre än de normalt jag är vana med att puffa. Vi öppnade en äldre A/T och ta mig fan det var markant skillnad.

Det jag köpte var detta!
pmbHnsm.jpg


@Stein pratade så gott om dessa, passade på att plocka en låda med mig. Monte-Carlon känns som en perfekt efter jobbet/middag garre om man vill ha en kortare stund. Ska bli kul och pröva.
3RFImko.jpg


Samt ett gäng Palmas extra från Hoyo!
P2VnjW2.jpg


7qTAo2o.jpg
Grymma köp! Vi får dra en Montecarlos ihop någon dag!
 

BOTL

Panerai
Hej , vad tycker ni om detta paket,bra, dåligt eller lcke prisvärt eller liknade ?. Ge gärna andra förslag om ni har. http://www.mellgrens.se/cigarrer/cigarrpaket/lilla-humidorpaketet-humidorset-8117.html

DYRT och dritt. så sällan som du röker kan du lika gärna röka gott.
Humidor kan du införskaffa på www.humidordiscount.se köp nåt av märket Adorini med livstidsgaranti. Du borde få nåt fint för 1500. De humidorerna håller fukten till skillnad från billigt skit.
 

BOTL

Panerai
Har tidigare tyckt att Partagas har varit för tuffa i stilen med tuffa peppriga toner. Men fick denna av den excellenta herr @BOTL Partagas 8-9-8 från 2010 och den är riktigt bra med toner av läder, örter, liten pepprighet,
mycket god. Körde med ett glas rom Diplomatico Reserva Exclusiva:)
IMG_0002.JPG

riktigt kul att du gillade den, jag kan ibland hitta en träton i den som är fuktig men inte bitter.
 
Senast ändrad:

rdianat

Cartier
2-Faktor
Besökte ett antal Casa del Habano i Havanna förra veckan. Testade Partagas Serie D No. 4 och Serie E No. 2, Montecristo No. 2, Cohiba Siglo VI och min favorit sett till prestanda/pris Hoyo de Monterrey Epicure No. 2. Till cigarrerna drack jag ett antal olika rom och någon espresso. Favoriten på romavdelningen var Santiago de Cuba 20-årig.

IMG_4155.JPG


IMG_4081.JPG

IMG_4173.JPG
IMG_4174.JPG
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Besökte ett antal Casa del Habano i Havanna förra veckan. Testade Partagas Serie D No. 4 och Serie E No. 2, Montecristo No. 2, Cohiba Siglo VI och min favorit sett till prestanda/pris Hoyo de Monterrey Epicure No. 2. Till cigarrerna drack jag ett antal olika rom och någon espresso. Favoriten på romavdelningen var Santiago de Cuba 20-årig.

IMG_4155.JPG


IMG_4081.JPG

IMG_4173.JPG
IMG_4174.JPG
Fantastiskt trevligt verkar du ha haft!:)
 
Topp